صالح به نور: دندان هایم را تازه «جور» کردم

معاون نخست ریاست جمهوری در واکنش به اظهارات رئیس اجرائیه جمعیت اسلامی گفته است که به تازگی دندانهایش را جور کرده و زیاد از آنها مراقبت می کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عطامحمد نور، رئیس اجرائیه جمعیت اسلامی به تازگی در گفتگو با آریانانیوز از کارکردهای امرالله صالح انتقاد کرده و برنامه «میثاق امنیتی» را مبهم خوانده بود.

اما امروز (۴قوس) امرالله صالح در واکنش به این اظهارات گفت که «دندان هایم را زیاد مراقبت می کنم و به تازگی در شفاخانه افغان ـ جرمن در کلوله پشته کابل جور و تیار کرده ام.»

وی اظهار داشت: «جلالتماب محترم سترجنرال الحاج استاد عطا محمدخان نور، رییس اجراییه جمعیت اسلامی افغانستان، والی اسبق ولایت بلخ، فرمانده مشهور جهادی و مقاومتی. ستاره همیشه روشن بلخ؛ جلالتمابا؛ اگر از القاب ضیایی شما چیزی باقی مانده باشد معذرت ما را پذیرا شوید. اینک به نگرانی های شما پاسخ میدهم . میثاق امنیتی سند محرم نیست.»

صالح گفته است که پاک کاری بندر حیرتان از وجود مامورین موریانه صفت که سالهاست نظام مالی کشور را از درون ضعیف و پوسیده کرده اند، شامل کار است.

وی خطاب به نور افزود: «البته شاید به توجه جناب شما رسانیده باشند که ما بالای حیرتان یک دوسیه ضخیم اطلاعاتی داریم که نشان میدهد کدام حلقات چه مقدار امکانات ملت را ماهانه حیف و میل می نمایند. هر وقت خواستید آن دوسیه ضخیم نیز در اختیارتان قرار خواهد گرفت تا برایتان معلوم گردد که میدانیم.»

بر اساس معلومات صالح، میثاق امنیتی بلخ شباهت به ماسترپلان شهری دارد و سند زنده ایست که هر روز باید تغییر و تعدیل یابد که مقدار تغییر و تعدیل بستگی به صلابت و پشت کار مسوولین دارد.

معاون نخست ریاست جمهوری از کارکرد و ممانعت مجاهدین از باجیگری یاد کرده و گفته است که «در عین حال برای من معماست که مجاهدین کرام چرا باید مانع  مهار باجگیری و غصب باشند ؟ یعنی چه. اگر فهرست این مجاهدین طرفدار مردم آزاری را دارید برای ما ارسال نمایید که پژوهش کنیم مشکل شان چیست.»

از سویی، عطامحمد نور گفته بود که مجریان طرح میثاق امنیتی که مبتکر آن امرالله صالح است، از بین اعضای نهاد روند سبز انتخاب شده‌ و یا افراد مجبور به عضویت در این روند شده ‌اند.

اما صالح می گوید که سازمان رسا در نوشتن میثاق امنیتی بلخ نقش نداشت و ولایت بلخ مستثنی نیست. در ضمن جلالتماب شما (نور) گاهی وی را بخاطر بی صلاحیتی سیال نمی گیرد و گاهی از پشت کار زیاد و پرداختن به مسایل ریز به من انتقاد می نماید.

مسوول امنیتی کابل افزود: «برای شما اعصاب آرام و اوقات فارغ بال آرزو دارم. کمی شوخی گونه و کمی جدی برایتان باید بگویم که دندان هایم را زیاد مراقبت می نمایم. بخاطر تکلیف دندان چندی قبل به شفاخانه افغان جرمن در کلوله پشته رفته بودم. اکنون دندان هایم جور و تیار استند و میخواهم از گزند روزگار در امان باشند. به اطلاعات من شک نکنید و روزتان خوش ) فقط . امرالله صالح.»

این درحالی است که عطامحمد نور هشدار داده است که اگر وضعیت ادامه پیدا کند او و جمعی از مجاهدان که اکنون در کنار نیروهای امنیتی می ‌جنگند، علیه طرح‌ های صالح خواهند ایستاد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *