صالح: بند «قرغه» در معرض خطر قرار دارد

معاون نخست ریاست جمهوری می گوید که سفارت پاکستان در کابل تعداد دقیق ویزای توزیع شده در روز را مشخص کرده و وزارت خارجه این روند را هماهنگ می کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جلسه شش و نیم امروز (۱۸عقرب) به ریاست امرالله صالح برگزار شده و تعداد دقیق ویزای توزیع شده در هر روز از سوی سفارت پاکستان ارائه شد.

صالح می گوید که بعد از مشخص شدن ویزای روزانه، در کمتر از یک هفته طرح مدیریت امنیتی متقاضیان و مدیریت جمع آوری پاسپورت و تنظیم نوبت به عهده گرفته می شود.

به گفته وی، مسوول یکی از شش حلقه کمیشن کار که ویزای «مفت» پاکستان را به بی عزت ترین شکل به مردم می فروخت، با آنها در تماس شده و قرار است جزئیات بیشتر برای جلسه ارائه کند.

صالح اظهار داشت: «در ۲۴ساعت گذشته کابل گواه چهار حادثه هولناک تروریستی بود که ازین میان شهادت سیاوش جوان  پر نشاط و دو  نفر همکارانش در کابل بیشتر از حادثات دیگر عاطفه و احساس جمعی ما را عمیقا تخریش کرد. در پغمان یکی از افسران نیروهای ما را ترور کردند اما تروریست دستگیر گردید و در قره باغ یکی از سربازان دلیر ما در پوسته شهید گردید. تمام این حوادث بررسی گردیدند.»

بر اساس گفته های وی، تکنالوژی توانایی دستیابی به سرنخ های زیادی را داده است و تشهیر تروریستان و نصب عکس ها نتیجه خوب داده است.

مسوول امنیتی کابل تصریح کرد «مردمان با وجدان ما در ارتباط به پوهنتون کابل؛ هسته های خوابیده طالبان داعشی نیز احوال داده اند. تصمیم داریم وقتی این تروریستان دستگیر شدند خانواده ها را در استنطاق دخیل سازیم تا مسله حق العبد شکل اساسی به خود بگیرد و طالب در برابر احساسات مستقیم مردم قرار بگیرد نه صرف در برابر احساسات مستنطق».

طبق معلومات صالح، دزدان شیوه سرقت موترها را تغییر داده و یک بار دیگر از پولیس پیش دستی کرده و شب گذشته سه موتر را دزدیده اند. عکس وسایط دزدیده شده امروز به نشر میرسد و مانند گذشته موتر فروشی های ولایات همجوار زیر نظر پولیس قرار دارد.

وی اظهار داشت که یک افسر کوماندو در یکی از کوچه های ناحیه نهم، یکی از سارقین موبایل را جابجا کشته و دزد دیگر را به حالت زخمی بازداشت کرد که فردا این افسر شجاع کماندو برای چند لحظه در جلسه شش و نیم دعوت شده و تشویق می شود.

صالح می گوید که بر اساس فورمول و روش مشخص، پوشش ساحه به ساحه را صد برابر سریع می سازند.

معاون نخست ریاست جمهوری از تمام صاحبان رستورانت های سرک متصل به بند قرغه که به اساس مکتوب بساط خود را بستند و ساحه را ترک کردند، تشکری کرده و گفت که اکنون در بند قرغه هیچ رستورانت غرفه ای و لب سرک متصل به بند وجود ندارد.

وی افزود: «ارزیابی ها نشان میدهد که بخاطر تردد موترهای زیاد بند قرغه در معرض خطر است و ازینرو است که از یک نقطه مشخص اجازه تردد موتر منع شده و به عوض چند تا گادی برای گردشگران گماشته میشود. به تک تک خانه های اطراف بند امروز از جانب ریاست تحقیقات جنایی و شاروالی کابل مکتوب داده میشود که اگر در کنار خانه ای شان آبادی جدید صورت گرفت مسوول اند و با جدیت قانونی دچار خواهند شد. بند قرغه یک میراث محیط زیستی و تاریخی است که باید مانند یک ظرف ظریف حفظ گردد.»

صالح تصریح کرد که شماری در داخل دولت و بیرون از دولت تلاش دارند که میثاق امنیتی و تیم ۰۶۳۰ را ناکام بسازند که جای تعجب نیست.

وی از شهرداری کابل خواست تا در دو روز آینده، ظرفیت تخریب بندش های پیاده رو و آزادسازی ساحه سبز را پنج برابر بسازد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *