صالح: اگر دست طالبان برسد، تمام تیم مذاکره کننده را تیرباران می کند

معاون اول ریاست جمهوری در واکنش به حمله مسلحانه بر فوزیه کوفی، می گوید که طالبان تنها با موعظه صلح پذیر نمی شود و باید تدابیر شدید امنیتی و نظامی اتخاذ شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، امرالله صالح، امروز (۲۶اسد) در صفحه فیس بوک خود به حمله مسلحانه بر جان فوزیه کوفی، عضو هیئت مذاکره کننده واکنش نشان داد.

وی گفته است «حمله تروریستی به محترمه فوزیه کوفی عضو سابق ولسی جرگه افغانستان و عضو کنونی تیم مذاکراتی جمهوری اسلامی افغانستان با گروه طالبان عمل ضد انسانی و تروریستی طالب است.»

صالح اظهار داشت که تنها طالب و همفکرانش منافع در خموش سازی صدا و حذف تنوع و رنگارنگی جامعه افغانستان دارند.

حمله تروریستی به محترمه فوزیه کوفی عضو سابق ولسی جرگه افغانستان و عضو کنونی تیم مذاکراتی جمهوری اسلامی افغانستان با…

Posted by Amrullah Saleh on Saturday, August 15, 2020

به باور معاون اول ریاست جمهوری، اگر این گروه دستش برسد و بتواند؛ تمام تیم مذاکره را همین امروز تیرباران میکند و یا در یک عمل انتحاری نابود می سازد.

وی می گوید که «خبث درونی طالب و دشمنی این گروه با ملت افغانستان خارج از تصور است. از دید آنها جامعه دو قشر دارد طالب و مابقیه که باید از طالب اطاعت کند.

بر اساس معلومات صالح، تا زمانیکه تفکر قرون وسطایی از ذهن طالبان کم رنگ میشود و از بین میرود زمان زیاد نیاز است و به همین منظور تدابیر شدید و عمیق نظامی و امنیتی افغانستان را به صلح نزدیک می سازد.

وی در پایان گفته است «طالب تنها با موعظه صلح پذیر نمیشود».

فوزیه کوفی شام روز جمعه در شمال کابل مورد حمله مسلحانه قرار گرفته و از ناحیه دست مجروح شد؛ اما طالبان دست داشتن در این حمله را رد کرده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *