شکست سنگین طالبان مسلح در فراه

مقام های محلی و امنیتی ولایت فراه از شکست سنگین طالبان مسلح در این ولایت خبر داده و می گویند که بیش از ۸۰ طالب مسلح در عملیات «امید۱۷» در ولسوالی بالابلوک کشته و زخمی شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد آصف ننگ والی فراه، برید جنرال راز محمد اوریاخیل رئیس ارکان حرب قول اردوی ۲۰۷ ظفر، خیرمحمد نورزی معاون شورای ولایتی و دادالله قانع عضو شورای ولایتی فراه با حضور در یک نشست خبری از دستاوردهای امنیتی خبر دادند.

آصف ننگ، والی فراه پیرامون نبرد نیروهای امنیتی با مخالفین دولت در قریه کنسک ولسوالی بالابلوک گفت که در این نبرد، طالبان مسلح شکست سنگینی متحمل شده اند.

به گفته وی، این عملیات تحت عنوان «امید۱۷» در چوکات عملیات شفق آغاز گردیده و حمایت مردمی و شورای ولایتی در پیروزی آن نقش اساسی داشته است.

ننگ افزود که کمربند امنیتی مرکز و ولسوالی ها ترتیب شده و برای مردم و شهروندان فراه نیز اطمینان داد که دشمن توان مقابله با نیروهای امنیتی را ندارد.

در عین حال، رازمحمد اوریاخیل با اشاره به وضعیت امنیتی ولایت فراه، اظهار داشت که دشمن در ساحات کنسک ولسوالی بالابلوک و شاهراه ۵۱۷ که چند روز پیش تحرکات خود را آغاز کرده بود، تلفات سنگین داشته از محل فرار کرده اند.

وی خاطر نشان کرد که وضعیت تحت کنترول نیروهای امنیتی است و مخالفان نیز توان مقابله با آنها را ندارند.

بر اساس معلومات منبع، در جریان عملیات «امید۱۷»، ۴۰ طالب مسلح کشته و ۴۴ تن دیگر زخمی شده و ۴۰ حلقه ماین کشف و خنثی گردیده، ۷ عراده سراچه و ۵ عراده موترسیکل نیز تخریب شده است.

اوریاخیل تصریح کرد که در این عملیات، ۵ تن از نیروهای امنیتی نیز کشته و ۶ تن دیگر مجروح شده است.

این در حالی است که طالبان مسلح مدعی شده اند بالای شهر فراه حملات گسترده و تهاجمی را آغاز کرده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *