شورای علمای شیعه: تا امنیت تامین نشود در پروسه انتخابات شرکت نکنید

شورای علمای شیعه افغانستان با نشر اعلامیه‌ای انتخابات پارلمانی را تحریم کرد و از مردم خواست که تا امنیت به طور کلی تامین نشده در روند ثبت نام و اخذ تذکره اشتراک نکنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شورای علمای افغانستان در یک نشست اضطراری روز سه شنبه (۴ ثور)  اعلامیه‌ای را نشر کرد و حکومت وحدت ملی را به کوتاهی در تامین امنیت شهروندان متهم کرد.

در اعلامیه شورای علمای شیعه‌ای کشور آمده است که متأسفانه حکومت وحدت ملی در تأمین امنیت مردم، بخصوص در واقعه اخیر ناکام و ناموفق بوده و به دلیل ناتوانی یا خدای ناخواسته سهل انگاری مسئولین امنیتی، هر روز شاهد به خون غلتیدن مردم مظلوم و بی دفاع خود مان هستیم.


شورای علمای شیعه در شرایط فعلی کشور حفظ جان را مهم‌ترین مساله خوانده و از مردم می خواهد که در روند ثبت نام برای انتخابات اشتراک کنند.

در اعلامیه همچنان آمده است که از همه‌ی مردم مسلمان افغانستان بویژه آنهایی‌که طلایه‎دار و حامی مردم‌سالاری دینی در این کشور بوده و هستند می‎خواهیم که با توجه به ناامنی‌های فزاینده در کشور، تا امنیت اطمینان بخش همه جانبه‎ی مردم تأمین نگردیده، جهت گرفتن تذکره و ثبت نام برای رأی دادن در انتخابات شرکت نکنند. چون حفظ جان مردم مهم‌تر از هر مسأله دیگر است.

در همین حال شورای علمای شیعه کشور از دولت می‌خواهد که در جهت تامین امنیت حفظ جان مردم کوشا باشند و تا مردم سالاری از این بیشتر آسیب نبیند.

شورای علمای شیعه کشور پس از حمله انتحاری روز یک‌شنبه در غرب کابل که نیزدیک به ۲۰۰ تن کشته و زخمی شدند در  نشست اضطراری این بیانیه را نشر کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *