شلیک‌های خود سر در کابل؛ وزارت داخله دنبال اصلاحات کاذب

وزارت داخله افغانستان یکی از سه نهاد رده اول تامین امنیت در افغانستان و خصوصاً در کابل است؛ اما در این روزها کابل شب‌های شاهد شلیک‌های خود سر می‌باشد.

اختطاف، دزدی، انفجار و ده ها بد امنیتی دیگر در کابل وجود دارد و مردم با این عادت کرده اند ولی با شلیک‌های خود سر از طرف شب و آن همه در تمام نقاط کابل برای مردم نگران کننده است.

این کار سبب می‌شود که بر روان کودکان تاثیر منفی بگذارد و مردم که از علت این شلیک‌های آگاهی ندارد باعث می‌شود که فکر کنند و اطراف خانه شان جنگ جریان دارد.

چند قبل برای برد بازی تیم کرکت مردم دست به فیرهای شادیانه زدند و این برای مردم کابل وحشتناک بود؛ شب گذشته نیز بخاطر برنده شدن دو ورزشکار افغانستانی در همه کابل شلیک‌های خود سر جریان داشت و پولیس به کسی هیچ چیز نمی‌گفت، این در حالیست که وزارت داخله از یک اصلاحات قریب القوع خبر می‌دهد.

اگر وازرت داخله در کابل نتوانند امنیت شهروندان را تامین کند پس در دیگر ولایت‌ها چه‌گونه انتظار تامین امنیت را داشته باشیم.

وقتی‌که با برنده شدن در یک ورزش کابل مبدل می‌شود به خط نخست نبرد و هر کس از هر گوشه شلیک می‌کند وزارت داخله هم یک ساعت بعد اعلامیه می‌دهد واقعن مردم به کجای این کشور دل ببندد.

اگر واقعن در کابل جنگ شود آیا وزارت داخله می‌تواند با این همه سلاح و با این همه مردم اسلحه به دست مبارزه کند؟ و چرا وزارت داخله بعد از برنده شدن تیم کرکت که شلیک‌های خود صورت گرفت برای بازی امشب تدابیر امنیتی اتخاذ نکردند.

همچنان گفته می‌شود که این شلیک‌های بیشتر سیاسی است تا این که برای پیروزی افغانستانی‌ها در یک بازی باشد.

در این موارد خواست نظر وزارت داخله را داشته باشیم که آنها به حاضر به پاسخگویی نشدند.

این در حالیست که همواره یکی از نقدهای که بر وزارت داخله وارد است تخصص نداشتن وزیر داخله در عرصه نظامی است.

 

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *