شش کشته و ۱۹ زخمی در مظاهره غور

وزارت امور داخله می گوید که به دنبال خشونت در مظاهره مردم غور، شش تن به شمول دو پولیس و یک خبرنگار محلی جان باخته و ۱۹ تن دیگر زخم برداشت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جمعی از شهروندان غور امروز (۲۰ثور) با حضور در مقابل تعمیر ولایت، دست مظاهره زدند که این مظاهره به خشونت انجامید.

طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله می گوید که این افراد به منظور تسریع روند کمک ‌رسانی به خانواده‌ های بی ‌بضاعت و دریافت به موقع کمک‌ ها در ایام قرنطین، در مقابل ساختمان مقام ولایت غور دست به تجمع زده بودند.

به گفته وی، در جریان مظاهره، شماری از فراد مسلح غیرمسوول از فرصت سوءاستفاده کرده و بالای تاسیسات دولتی و نیروهای امنیتی حمله کردند.

آرین می گوید که بعد از شلیک افراد مسلح، نیروهای امنیتی به ناچار دست به شلیک هوایی زده و مظاهره به خشونت کشیده شد.

بر اساس معلومات سخنگوی وزارت داخله، در نتیجه شلیک افراد مسلح غیرمسوول، شش تن به شمول دو پولیس و یک خبرنگار محلی جان باخته و ۱۹ تن به شمول ده نیروی امنیتی زخمی شد.

با این حال، شماری از مظاهره کنندگان می گویند که نیروهای امنیتی بالای آنها شلیک کرده که در نتیجه شماری از آنها کشته و زخمی شده است.

سخنگوی وزارت داخله این ادعا را رد کرده و تاکید کرد که رویداد غور از سوی هیئت حقیقت ‌یابی که از مرکز تعیین می شود، به صورت همه جانبه بررسی می شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *