شبکه مخفی طالبان در لغمان بازداشت شد

ریاست امنیت ملی می گوید که یک شبکه مخفی وابسته به طالبان که در اعمال تروریستی دست داشتند از ولایت لغمان بازداشت شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه و به نقل از خبرنامه امروز (۳۰میزان) ریاست امنیت ملی، این شبکه هفت نفری در انفجار بالای موتر رئیس شورای ولایتی لغمان دست داشت.

در خبرنامه آمده است که این شبکه با تاریخ ۲۳میزان نیز یک حلقه ماین مقناطیسی را بالای رنجر مدیریت استخبارات فرماندهی پولیس لغمان نیز دست داشته است.

ریاست امنیت ملی می گوید که این شبکه به دستور مولوی «محب الله» مسوول حملات انتحاری و انفجاری طالبان در ولایت لغمان، قصد انتقال ماین خودساز را در یک همایش بزرگ مردمی در هوتل شهرداری مهترلام را داشتند که قبل از رسیدن به هدف از سوی نیروهای قطعه ویژه امنیت ملی بازداشت شده است.

به نقل از خبرنامه، قرار بود که در این همایش شماری از افراد عالی رتبه دولتی، علما، سران قوم و جوانان اشتراک داشته باشند که از رویداد خونین در این همایش جلوگیری شد.

این شبکه در حالی بازداشت می شود که در یک ماه گذشته، ولایت لغمان شاهد انفجارهای خونینی بوده است که هیچ شخص و یا گروهی مسوولیت این انفجارها را به عهده نگرفته بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *