سینمای «شهر نو» تخریب می گردد

معاون نخست ریاست جمهوری می گوید که سینمای شهر نو کابل در این هفته تخریب می شود و طرح بدیل آن نیز قابل اجرا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، امرالله صالح بعد از جلسه ساعت شش و نیم صبح امروز (۱۲عقرب) اظهار داشت که طرح بدیل به غیر از سالون عروسی برای سینمای شهر نو در اختیار شهرداری کابل قرار داده می شود.

وی اظهار داشت «ترافیک کابل آنعده از تکسی هایی را که در سیت پیشرو دو نفر مسافر جابجا میکنند، توقف میدهد و جریمه می نماید بخشی از جریمه این است که ازین موترها برای گزمه های شاروالی و پولیس برای چند روز استفاده میگردد. لطفن متوجه باشید.»

معاون نخست ریاست جمهوری می گوید که ۱۲ تن که در منطقه باغ داوود باعث آزار و اذیت بازرگانان شده و پوسته خودسر ساخته بودند، بالفعل دستگیر شدند.

صالح با بیان اینکه یک پسر جوان که روز گذشته اختطاف شده بود، امروز نجات داده شد؛ افزود که در ۲۴ ساعت گذشته هشت واقعه جنایی در کابل ثبت شده و زیر پیگرد قرار دارد.

بر اساس معلومات وی، امروز تصاویر ۳۳ تن از تروریستانی که طراح حملات خونبار بوده اند در شهر نصب میگردند و از مردم خواسته می شود که علیه آنها اقامه دعوای حق العبد نمایند.

مسوول امنیتی کابل افزود: «ریاست امنیت ملی کابل اطمینان میدهد که شهریان مواظب باشند؛ اما نگران نه. من اطلاعات شان را به دقت مرور کردم. تروریستان زیر کار و هدف قرار دارند. تشویش نداشته باشد. کسیکه افسر ما را در قره باغ ترور کرده بود دستگیر گردید. چهره منفورش را بزودی از طریق مطبوعات خواهید دید.»

وی از الفت صالح، نماینده مردم کابل در مجلس نمایندگان به خاطر رهاسازی ساحه سبز به میل خودش، تشکر کرده و تاکید نمود که غصب و بند کردن ساحه سبز به بهانه تدابیر امنیتی؛ شکنجه روانی برای مردم کابل است و شهر باید از این شکنجه رها شود.

صالح در مورد ترمینال بس های شمال در خیرخانه نیز گفت که امروز رسما زمین های این بخش زیر تحقیقات قرار گرفته تا معلوم شود زمین واقعی چه مقدار است و چه مقدار به ترمینال تخصیص یافته و متباقی چرا به دکان های غیر قانونی کرایه داده شده است.

به گفته وی، تخریب ساختمان های مزاحم و غیر قانونی ادامه دارد و بلدوزرهایی که به این هدف توظیف گردیده اند قوم، سمت، زبان، گروه سیاسی و سلیقه های شخصی را نمی شناسند.

صالح اظهار داشت «یکی از مسوولین یک مدرسه در حومه کابل که علیه قوای دفاعی افغانستان تبلیغ زهراگین کرده بود احضار گردید. او ازین عمل زشت و بدعت خویش ابراز ندامت نمود. متوجه باشید که تبلیغ خشن علیه قوای دفاعی خویش را تحمل نداریم. اینها از عزت ما و از نوامیس ما دفاع می نمایند. یونیفورم این قوا پوست و جلد نظام است.»

به عقیده وی، پولیس نیاز ندارد بخاطر هر کاری حضور فزیکی در ساحه داشته باشد و باید به پارچه های جلب و ابلاغیه های خاص و عام این نهاد مهم و ملی احترام گذاشته شود و کسانیکه بی احترامی میکنند قیمت خواهند پرداخت.

در جلسه امروز تصمیم گرفته شده است که ریاست مبارزه با جرایم جنایی یک بار دیگر به تمام صاحبان شهرک ها و بلند منزل ها ابلاغیه و هشداریه خویش را تکراری فرستاده است که اگر فلترهای تصفیه دود ذغال نصب نکرده باشند؛ تشهیر منفی، ممنوع الخروج شده و مدیریت شهرک و یا بلند منزل بخاطر جبران خساره برای مدتی از آنها گرفته میشود.

صالح گفت که یکی از تروریستان طراح به اسم  «نجیب حیدری»، مسوول قتل های هدفمند و انفجارات در کابل از سوی طالبان به پاکستان فراخوانده شده است؛ زیرا او در کارهای خود ناکام بوده است. این چهره زشت و ضد انسانی فکر کرده بود که امضای تفاهم نامه در دوحه معنایش این است که می تواند کابل را در آتش بسوزاند. چهره هایی مانند او از این به بعد معرفی خواهند شد. «کابل باید دشمنانش را بشناسد.»

به گفته وی، اشراف امنیت ملی به تمام شبکه های ترورهای هدفمند قابل ملاحظه بوده و این هسته های شیطانی یکی پس از دیگری در حال نابودی اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *