روند توزیع پاسپورت آغاز شد

ریاست عمومی پاسپورت وزارت امور داخله می گوید که بعد از نزدیک به دو ماه، دوباره آغاز به کار خواهد کرد.

به گفته مسوولان این نهاد، روند توزیع پاسپورت از ابتدای هفته آینده و در سه دسته‌بندی آغاز می‌شود.
الحاج مولوی عالم گل حقانی رئیس اداره پاسپورت در مورد روند توزیع پاسپورت گفت که در نخست برای حدود ۲۵ هزار نفر که قبلا تعرفه‌ بانکی ‌شان را پرداخت کرده‌اند، پاسپورت توزیع می‌شود.

به گفته وی، بخش دوم توزیع پاسپورت شمال آنعده افراد و اشخاصی می شود که فورم های آنلاین را خانه پوری نموده و به اداره پاسپورت سپرده اند و در بخش سوم تمامی شهروندان کشور شامل پروسه اخذ پاسپورت می شوند.
بر اساس معلومات حقانی، با توجه به ضرورت مردم به پاسپورت دو شیفت کاری ساخته شده که روزانه به تعداد ۶ هزار جلد پاسپورت در مرکز و ولایات توزیع خواهد شد.
سپس قاری سعید خوستی سخنگوی وزارت امور داخله خاطر نشان ساخت که روند توزیع پاسپورت‌هایی که قبل از ۲۴ اسد طی مراحل‌ شان متوقف شده بود، از شروع هفته‌ آینده آغاز می‌شود.
قابل یاد آوری است که کارمندان اناث ریاست پاسپورت نیز به اساس ضرورت مبرم برای تهیه و توزیع پاسپورت به خانم ها به کار آغاز نموده اند.
با این حال، مسوولان ریاست پاسپورت می گویند که روند ثبت ‌نام آنلاین پاسپورت به‌خاطر رسیدگی به ۱۷۰ هزار متقاضی در حال انتظار، تا یک‌ونیم ماه دیگر متوقف خواهد بود اما روند توزیع پاسپورت به بیماران، کارمندان نهادهای دولتی، تجاران، دارندگان دعوتنامه و یا اقامه، زخمیان نظامی و غیرنظامی و دانش‌ جویان معرفی‌ شده در بورسیه‌های خارجی انجام می شود.
همچنین کارمندان ریاست پاسپورت و اعضای خانواده‌ آنان و ورزشکارانی که در مسابقات خارج از کشور شرکت می‌ کنند نیز می‌ توانند برای اخذ پاسپورت در خواست فوری بدهند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *