رحمت الله نبیل به آمریکا تبعید شده است؟

گزارش‌های که به رسانه‌ها درز کرده حاکی از آن است که حکومت رحمت الله نبیل رییس پشین امنیت ملی افغانستان را ممنوع الدخول اعلام کرده اند.

یک منبع آگاه که نخواست نامش افشا شود به خبرگزاری خاورمیانه گفت که رحمت الله نبیل در آمریکا به سر می‌برد و گفته می‌شود که بعد از همین سفر نبیل را ممنوع الدخول اعلام کرده اند.

این منبع در ادامه گفته است که رحمت الله نبیل به دیدار یکی از اعضای خانواده خود آمریکا رفته است.

روزنامه «افغانستان تایمز» نیز در گزارشی نوشته که دولت پیش از این نیز رحمت الله نبیل را از انجام سفرهای خارجی منع کرده بود.

بر اساس این گزارش، پس از فشارهای سیاسی احزاب اپوزیسیون، دولت ممنوعیت سفرهای خارجی رحمت الله نبیل را برداشته بود.

این روزنامه تصریح کرد رحمت‌الله نبیل در حال حاضر در آمریکا به سر می‌برد و احتمالا مانند جنرال دوستم معاون اول رئیس جمهور اجازه بازگشت به افغانستان را ندارد.

این در حالیست که بیش از ۸ ماه می‌شود که جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان نیز ممنوع الدخول شده است و بارهای به هواپیمای معاون اول اجازه نشست داده نشده است.

گفته می‌شود که ممنوع الدخول شدن نبیل به حزب محور مردم افغانستان هم ربطه دارد چون خودش گفته بود که از سوی بعضی از نهادها دولتی فشار وارد شده بود که فعالیت‌های محور مردم افغانستان را محدود کند.

تا حال این موضوع را هیچ منبع رسمی تایید نکرده است و همچنان در پی تماس‌های مکرر که با نزدیکان رحمت الله نبیل داشتیم موفق نشدیم که دیدگاه شان را داشته باشیم.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *