راکت‌ های اردوی ملی بازار ولسوالی سنگین را هدف قرار داده است

کمیسیون مستقل حقوق بشر می گوید که راکت های اردوی ملی بر بازار ولسوالی سنگین ولایت هلمند اصابت کرده و تلفات غیرنظامی به جا گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، هفته گذشته یک حمله مرگبار بر بازار ولسوالی سنگین ولایت هلمند صورت گرفت که شماری از غیرنظامیان جان باختند.

کمیسیون مستقل حقوق بشر با گذشت یک هفته اعلام کرد که راکت‌ های اصابت شده به این بازار از سوی اردوی ملی و در پاسخ به حمله طالبان شلیک شده است.

در اعلامیه کمیسیون حقوق بشر آمده است که مصاحبه های انجام شده با قربانیان، شاهدان، متنفذان محلی، نهادهای صحی، نهادهای مدنی و شورای ولایتی نشان می دهد که سه مرمی سلاح ثقیله به بازار ولسوالی سنگین اصابت کرده است.

به نقل از اعلامیه، نیروهای امنیتی در پاسخ به حمله گروه طالبان، این راکت‌ ها را شلیک کردند.

د افغانستان د بشر د حقونو خپلواک کمیسیونرسنیزه اعلامیهد هلمند ولایت د سنګین ولسوالۍ په یو بازار کې د مرمیو لګیدو او د ملکی خلکو د مرګ ژوبلې د عامل په اړهhttps://www.aihrc.org.af/home/press-release/8915

Posted by ‎کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان‎ on Saturday, July 4, 2020

بر اساس اظهارات کمیسیون حقوق بشر، ‌این حمله مصداق «نقض حقوق بشردوستانه بین ‌المللی» است و طرف‌ های درگیر‌ باید قواعد و‌ مقررات حقوق بین ‌الملل بشردوستانه را رعایت کرده شهروندان، ‌افراد، مکان‌ ‌ها و تأسیسات غیرنظامی‌ را هدف قرار ندهند.

کمیسیون از حکومت می خواهد تا یک هیئت بی طرف و قابل اعتماد برای بررسی این رویداد تعیین کند تا به صورت شفاف به آن رسیدگی صورت گیرد.

پیش از این یوناما نیز اعلام کرده بود؛ یافته‌ های بی ‌طرفانه و ابتدایی شان نشان می‌ دهد که راکت‌ های شلیک شده از سوی اردوی ملی بر بازار ولسوالی سنگین ولایت هلمند اصابت کرده است.

در تاریخ نهم سرطان چند فیر راکت بر بازار ولسوالی سنگین ولایت هلمند اصابت کرد که در نتیجه آن، ۲۷ غیرنظامی جان باخته و ۳۵ تن دیگر زخم برداشته بود.

بیشتر بخوانید …

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *