رازق: زندانیان آزاد شده حزب اسلامی به گروه تروریستی طالبان پیوسته اند

جنرال عبدالرازق، فرمانده پولیس قندهار می گوید که زندانیان آزاد شده حزب اسلامی در ولایت قندهار به گروه تروریستی طالبان پیوسته اند.

فرمانده پولیس قندهار گفته که اکثریت زندانیان آزاد شده حزب اسلامی از زندان این ولایت به گروه تروریستی طالبان پیوسته اند و با عملیات ضد حکومتی باعث ناامنی در قندهار شده اند.

جنرال رازق در ادامه گفته است که حمله انتحاری ولسوالی دامان ولایت قندهار را یکی از این زندانیان آزاد شده حزب اسلامی به نام ولی محمد که به تازگی از زندان آزاد شده طرح ریزی کرده بود

در همین حال رازق مدعی شده که یک فرمانده گروه تروریستی طالبان زیر نام زندانی حزب اسلامی رها شده است.

این در حالی است که حزب اسلامی پیوستن زندانیان آزاد شده‌ای شان به گروه تروریستی را رد می کنند و می گویند که این ادعا ها سنگ اندازی به روند صلح حزب اسلامی به حکومت است.

با این وجود اعضای شورای ملی روی خواست شان مبنی بر نظارت حکومت از  فعالیت‌های آزاد شدگان حزب اسلامی تاکید می کند.

مخدوم عبدالله محمدی، یکی از نمایندگان مجلس گفت که حکومت افغانستان باید از کسانی که از زندان آزاد شده‌اند نظارت داشته باشد. حکومت باید اطمینان داشته باشد که این‌ها مصروف چه کارهایی اند و این نظارت باید بسیار دقیق صورت بگیرد.

به اساس گزارش ها ۱۵۳ عضو حزب اسلامی بر بنیاد توافق‌نامه‌ی صلح حکومت افغانستان با گلبدین حکمتیار از زندان‎های کشور آزاد شده اند که ۷۰ تن آنان از افراد کلیدی پیشین این جزب می باشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *