رئیس‌جمهور: من هزاره و شیعه هستم

رئیس‌ جمهور غنی از شفاخانه ملی یکصد بستر دشت برچی دیدار کرده و گفت که تفاوت ما با تروریستان این است که آنها کودکان را می کشند و ما بالای آنها سرمایه گذاری می کنیم.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس جمهور نیمه های شب گذشته از شفاخانه یکصد بستر دشت برچی دیدار کرد.

وی تاکید کرد “مابالای کودکان برای آینده کشور سرمایه گذاری می کنیم، اما تروریستان، کودکان و خواهران ما را هدف قرار می دهند و شفاخانه هایی را که ما می سازیم، ویران می کنند.”

رئیس جمهور عاملین این جنایت و حمله تروریستی بالای مراسم جنازه در ولایت ننگرهار را دشمنان بشریت خواند و تصریح کرد؛ زمانی که به گونه هدفمند بالای یک بخشی از جامعه حمله صورت می گیرد، در حقیقت این حمله بالای تمام مردم افغانستان است و در آن صورت “من یک هزاره و شیعه هستم.”

آقای غنی تصریح کرد که این رفتار تروریستان برخلاف دستورات دین مقدس اسلام است و نشان دهنده وحشت، جنایت، طغیان و گمراهی آنان بوده و نابخشودنی می باشد.

وی با تاکید بر اینکه شفاخانه صد بستر دشت برچی سمبول اراده، مقاومت و تعهد است، گفت که واحد عملیاتی ترمیم شفاخانه یکصد بستر دشت برچی را به صورت فوری آغاز خواهد کرد و تشکیل شفاخانه مطابق ستندرد تنظیم می شود.

رئیس جمهور گفت: “تمام داکتران و کارمندانی که در روز حادثه قهرمانی کرده اند، مورد تشویق معنوی و مادی قرار خواهند گرفت و مشکلات شان حل می گردد و برای تمام خانواده های شهدا و زخمی ها کمک عاجل صورت می گیرد.”

رئیس جمهور همچنین از مجروحین و نوزادان بی سرپرستِ حمله تروریستی اخیر در شفاخانه اطفال اتاترک نگهداری و تحت مراقبت قرار دارند، عیادت نمود.

وی از نیروهای امنیتی و دفاعی که در حمله تروریستی دیروز از تلفات بیشتر جلوگیری کردند، تمجید کرده و تاکید کرد “ما ملت واحد هستیم، تروریستان نمی توانند ما را تقسیم و متفرق سازند.”

در حمله مهاجمین بر شفاخانه یکصد بستر دشت برچی، ۲۴ تن به شمول نوزادان و مادران جان باخته و ۱۶ تن زخمی شد.

تا حال شخص و یا گروهی مسوولیت این رویداد را به عهده نگرفته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *