دیدار سری ارگ با مقامات ارشد گروه تروریستی طالبان

جنرال جان نیکلسون، فرمانده نیروی آمریکایی و ناتو در افغانستان گفته است که رهبران حکومت افغانستان به گونه سری با افراد کلیدی طالبان گفت‌وگو می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جنرال نیکلسون که از طریق ویدیو کنفرانس با خبرنگاران پنتاگون گفت‌وگو می کرد بیان داشت که مقامات افغانستان با رهبران ارشد گروه طالبان در پیوند به برقراری اتش بس به گونه سری مذاکره می کنند.

بر بنیاد گفته های جنرال جان نیکلسون مقامات حکومتی افغانستان قادر شده اند که رهبران ارشد گروه تروریستی طالبان را به میز مذاکره بکشانند و و تا جای هم این مذاکرات را به صورت سری پیش برده اند.

به باور این مقام آمریکایی موفقیت این روند در محرمانه ماندنش است.

در همین حال جنرال نیکلسون تصریح کرد که حملات گروه تروریستی طالبان از ماه فبروری تا ماه اپریل ۳۰ در صد نسبت به ۵ سال گذشته کاهش یافته که دلیل آن ادامه تماس میان دولت افغانستان و رهبران گروه طالبان است.

این در حالی است که محمد اشرف غنی چند ماه پیش اعلام کرد بود که حاضر است بدون هیچ پیش شرطی با گروه تروریستی مذاکره ‌کند و این گروه تروریستی را منحیث یک حزب سیاسی بپذیرد و اما گروه تروریستی طالبان مذاکرات صلح با دولت افغانستان را نپذیرفت و در همین حال گزارش های نشر شد که نشان می داد گروه تروریستی طالبان خواستار مذاکره با آمریکا شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *