دیدار تازه خلیلزاد و ملابرادر در قطر

نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان به تازگی با معاون سیاسی طالبان در قطر دیدار کرده و روند آزادی زندانیان را به بررسی گرفت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، زلمی خلیلزاد در دور تازه سفرهای منطقه ای برای صلح، شب گذشته با ملاغنی برادر در قطر دیدار کرد.

در خبرنامه وزارت خارجه امریکا آمده است که رهایی زندانیان و گفتگوهای صلح از جمله برنامه های مهم خلیلزاد در دور تازه سفرهایش است.

به نقل از خبرنامه، نماینده ویژه امریکا در این دور، به کشورهای قطر، هند و پاکستان سفر کرده و مقام های عالی رتبه آنها دیدار خواهد کرد.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز دیدار خلیلزاد با ملاغنی برادر را تائید کرده است.

وی در حساب توئیتر خود نگاشته است که در این دیدار طرفین در مورد رهایی زندانیان، گفتگوهای بین الافغانی و توافقنامه صلح با امریکا، بحث و گفتگو کردند.

توافقنامه صلح امریکا و طالبان دهم حوت سال گذشته امضا شد که بر اساس آن باید شماری از زندانیان طالبان از زندان های حکومت رها شده و زمینه گفتگوهای بین الافغانی فراهم شود.

همچنین در این توافقنامه بر کاهش خشونت ها تاکید شده که این روند تنها در مورد نیروهای خارجی اتفاق افتاد و نیروهای امنیتی و غیرنظامیان کشور هر روز شاهد حملات طالبان بودند.

روز گذشته صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری نیز گفته بود که حکومت افغانستان به هدف برقراری صلح دایمی در کشور همگام با جامعه جهانی، گام ‌های مهمی را برداشته است، اما ادامه خشونت‌ های طالبان چالش اصلی در این روند به شمار می ‌رود.

از سویی هم، مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا به تازگی گفته است که طالبان به تعهدات خود در توافقنامه صلح عمل نمی‌ کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *