ده ها تروریست طالب همراه ولسوال نام نهاد این گروه در تخار کشته شد

مسوولین امنیتی از شمال کشور خبر داده است که ولسوال نام نهاد گروه تروریستی طالبان برای ولسوالی ینگی‌قلعه ولایت تخار همراه ۳۴ تروریست دیگر این گروه در عملیات مشترک نظامیان کشور کشته شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد حنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین گفته است که ولسوالی نام نهاد گروه طالبان برای ولسوالی ینگی‌قلعه ولایت تخار همراه با ۳۴ جنگجوی این گروه در نیتجه عملیات این گروه کشته شده است.

بر بنیاد گفته های سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین نیروی های نظامی کشور عملیات مشترک را زیر نام طوفان ۱۱ به هدف سرکوب مخالفان مسلح در ولسوالی های خواجه بهاوالدین ودشت‌قلعه ولایت تخار راه اندازی کرده بودند.

او افزود که در این عملیات ۴۰ از اعضای گروه طالبان به شمول ملا محمد قزل، مشهور به نام ابویوسف والی نام نهاد این گروه برای ولسوالی ینگی‌قلعه کشته و ۳۴ تن دیگر به شمول مسوول نظامی شان زخمی شده است.

قابل ذکر است که در نیتجه این عملیات ۱۰ تن از اعضای گروه تروریستی طالبان  بازداشت و ۶ فیر مرمی راکت‌انداز، ۲ صندوف مرمی پیکا به دست نیروهای امنیتی افتیده‌اند.

تخار در شمال کشور از جمله ولایت‌های ناامن به حساب می‌رود که در بخش‌های ازین ولایت، گروه تروریستی طالبان هر از گاهی فاجعه به بار می‌آورند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *