دها تانک نیروهای امنیتی در فاریاب به دست گروه تروریستی طالبان افتاده است

شماری از نمایندگان مجلس مدعی شده اند که از ۷۰ تانک هاموی که نیروی امنیتی ولایت فاریاب به دست داشتند ۳۶ عراده آن به دست گروه تروریستی طالبان افتاده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عبدالستار درزابی، نماینده مردم جوزجان گفته است که نیروی های امینتی مستقر در این ولایت ۷۰ عراده تانک هاموی داشتند که ۳۶ عراده آن به دست گروه طالبان افتاده است که برای نیروی امنیتی فاجعه است.

این عضوی مجلس ادعا می کند که این تانک ها در نتیجه سقوط ولسوالی ها و پوسته های امنیتی و معامله فرماندهان نیروی امنیتی این ولایت به دست گروه طالبان افتاده است.

در همین حال گل محمد پهلوان، عضوی دیگر مجلس نمایندگان بیان داشت که گروه طالبان با گرفتن این تانک ها روحیه گرفته است و در حال حاضر از ۱۴ ولسوالی فاریاب ۱۱ ولسوالی آن در محاصره این گروه است و کنترول مرکز این ۱۱ ولسوالی به دست نیروی امنیتی است.

بر بیناد گفته های این عضوی مجلس هم اکنون گروه تروریستی طالبان در مسیر اندخوی کمین زده است تا اگر نیروی امنیتی از این مسیرعبور کنند هدف حمله قرار دهند.

این در حالی است که این نمایندگان تصریح کردند که اگر دولت و نیروی بین المللی نمی توانند با گروه طالبان مقابله کنند باید به مجاهدین سابق اسلحه توزیع کنند و از آنان بخواهند که از مناطق شان دفاع کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *