در نمایشگاه بهاری در کابل به ارزش ۲۰ میلیون افغانی تولیدات داخلی به فروش رسید

در نمایشگاه بهاری تولیدات زراعتی در بادام‌باغ کابل که از سوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری راه‌اندازی شده بود، به ارزش ۲۰ میلیون افغانی محصولات زراعتی و تولیدات داخلی به فروش رسید.

در این نمایشگاه ۲۳۶ غرفه ایجاد شده بود و در این غرفه‌ها افزون بر محصولات زراعتی، صنایع دستی بانوان و تجهیزات میکانیزه‌سازی زراعت نیز به فروش می‌رسید.

در این نمایشگاه، بیش‌ترین ارزش پولی فروش را زعفران، عسل و روغن داشت.

در میان همه‌ی غرفه‌های این نمایشگاه ۳۰ غرفه از اتاق‌های تجارت زنان افغانستان، ۲۴ غرفه از صنایع دستی و دیگر غرفه‌ها مربوط به تولیدات زراعتی بود.

هم‌چنان تعهد خریدهایی به ارزش ۵۰ میلیون افغانی میان تولیدکننده‌گان حاضر در نمایشگاه و تاجران به امضا رسید.

این نمایشگاه برای سه روز و از سوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری راه‌اندازی شده بود. آغاز این نمایشگاه با دوم حمل، روز دهقان و مراسم با شکوه تجلیل از این روز همراه بود.

بر بنیاد آمارهای جمع‌بندی شده، در جریان سه روز از این نمایشگاه ۱۱۰ هزار تن دیدار کرده‌اند.

در همین حال شماری از تولیدکننده‌گان در این نمایشگاه، از مدیریت خوب نمایشگاه ستایش کردند و گفتند که با استقبال خوبی مواجه شده‌اند. سیماگل که در این نمایشگاه گیاهان طبی، سرمه‌ی سنگی و قروت می‌فروخت، می‌گوید: «بسیار خوب نمایشگاه بود، ما توانستیم در این نمایشگاه در پهلوی این که تولیدات‌مان را بفروشیم، برای تبلیغات محصولات‌مان از آن استفاده کنیم.»

هم‌چنان احمدالله که شرکت‌شان روغن پنبه‌دانه تولید می‌کند، با ابراز خوشحالی از حمایت وزارت زراعت گفت که آنان در این نمایشگاه فروش خوبی داشته‌اند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *