در دیدار استاد محقق با ارگ چه گذشت!

ساعت ۶ شام روز سه شنبه استاد محقق معاون ریاست اجراییه و رهبر حزب وحدت مردم افغانستان با ارگ ریاست جمهوری ملاقات داشت و در این ملاقات چه گذشت و استاد محقق با چه خواسته‌های با ارگ دیدار کرد.

یک منبع که نخواست نامش افشا شود به خبرگزاری خاورمیانه گفت که خواسته‌های کلی استاد محقق همان خواسته‌های حزب جمعیت اسلامی بود.

استاد محقق در این دیدار به برگزاری لویه جرگه، توزیع شناسنامه برقی و دیگر خواسته‌های که حزب جمعیت با ارگ در میان گذاشته تاکید کرده و گفته است که خواسته ما در مسایل کلان کشوری یکی است.

همچنان در بخش دیگر از خواسته هایش خواستار وزارت، معینت‌های، ریاست‌ها و سفارت‌های شده است که برای استاد وعده کرده بودند، شد و همچنان روی اشتراک کردن در جلسه‌های شورای امنیت نیز بحث شده است.

استاد محقق بعد از سخنان جنجال برانگیزش در کانفرانس بیداری اسلامی مورد واکنش‌های جدی ارگ، مجلس سنا و اکثر سیاسیون قرار گرفت و بعد از این اشتراک در این کانفرانس، ارگ استاد محقق را از جلسه‌های شورای امنیت حذف کرده بود که در آخرین مورد داکتر عبدالله نیز در این جلسه به رسم اعتراض اشتراک نکرده بود.

این منبع در ادامه از ایجاد کمیسیون احزاب جهادی هم سخن گفت و اظهار داشت که قرار است مشکلات و کشیده گی ها میان حکومت و احزاب سیاسی از سوی کمیسیون احزاب سیاسی که فعلن به میزبانی حزب جمعیت برگزار می‌شود خبر داد.

 

ندیم پارسینا

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *