دختری که در کانکور درخشید

کمیته امتحانات وزارت تحصیلات عالی، نتایج کانکور سال روان را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نتیجه امتحان کانکور سال ۱۳۹۹ امروز (۳میزان) از سوی وزارت تحصیلات عالی اعلام شد.

عباس بصیر، سرپرست وزارت تحصیلات عالی در مراسم اعلام نتایج کانکور اظهار داشت که تا هنوز ظرفیت جذب بیشتر از ده درصد متقاضیان تحصیلات عالی در کشور وجود ندارد که این رقم در مقایسه با جهان «بسیار محدود و اندک» است.

وی به کمیت و فراگیری تحصیلات در کشور اشاره کرده و تاکید کرد که نیاز است تا در زمینه تحصیلات سرمایه ‌‌گذاری بیشتر صورت گیرد.

بر اساس اعلام وزارت تحصیلات عالی؛ شمسیه فرزند محمدنسیم از ولایت کابل با گرفتن ۳۵۳.۱۸۵ نمره، مقام نخست کانکور امسال را به دست آورده و در دانشکده طب کابل کامیاب شد.

به همین ترتیب، نعمت‌ الله از کابل با ۳۵۳.۱۳۳ نمره (دانشکدۀ طب کابل)، محمد مجتبی با ۳۵۰.۰۶۱ نمره از کابل (دانشکده طب کابل)، توریالی با ۳۴۹.۸۶۷ نمره از بدخشان (دانشکده طب کابل)، احمد فواد با ۳۴۹.۷۳۵ نمره از کابل (دانشکدۀ انجنیری کابل)، زین‌ العابدین با ۳۴۸.۵۷۱ نمره از غور(دانشکده طب هرات)، احمد وثیق با ۳۴۸.۳۳۶ نمره از کابل (دانشکده طب کابل)، نصیحه با ۳۴۸.۳۰۱ نمره از کابل (دانشکده طب کابل)، وثیق با ۳۴۸.۱۰۴ نمره از غور (دانشکده کمپیوتر ساینس کابل) و فضل احمد با ۳۴۸.۱۶ نمره از ولایت هرات (دانشکده طب هرات) در مقام های دوم تا دهم قرار گرفتند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *