دانشگاه های متخلف، مسدود می شوند

احمد جواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه افغانستان

وزارت صحت عامه می گوید که باز شدن دانشگاه های دولتی و خصوصی با معیارهای تعیین شده بهداشتی است و هر دانشگاهی که برخلاف آن عمل کند، مسدود می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بر اساس طرح وزارت تحصیلات و تائید کابینه، دانشگاه های کشور بعد از نزدیک به پنج ماه از شیوع کرونا، امروز (۱۵اسد) دوباره باز شدند.

در این طرح که تنها مربوط به دانشگاه های دولتی و خصوصی است و مکاتب سراسر کشور از این طرح خارج هستند.

احمد جواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه در نشست خبری امروز در کابل با اشاره به طرح بازگشایی دانشگاه های کشور اظهار داشت که این رویکرد با در نظر گرفتن تمام معیارهای بهداشتی قابل اجرا است.

وی تاکید کرد «پوهنتون هایی که خلاف رهنمودهای وزارت صحت عمل کنند، مسدود می شوند.»

بر اساس گفته های عثمانی، دانشگاه ها و موسسات تحصیلی دولتی و خصوصی تعهد کرده اند که مسایل بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را در روزهای درس رعایت می کنند.

در عین حال، سرپرست وزارت صحت عامه می گوید که این وزارت با تمام دانشگاه ها و موسسات تحصیلی در سطح کشور همکاری کرده و به صورت جدی پروتکل های بهداشتی را در این اماکن بررسی می کند.

گفتنی است که بر اساس تصمیم وزارت تحصیلات عالی، دانشگاه ها و موسسات تحصیلی دروس خود را بعد از امروز، در ادامه دروس آنلاین در دوره کرونا و به صورت فشرده ادامه خواهند داد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *