دانشجویان غور بودجه ۱۳۹۶ این ولایت را ظالمانه خواندند

شورای دانشجویان و جوانان ولایت غور مقیم هرات، صدای اعتراض خویش را نسبت به کاهش ۳۰ درصدی بودجه سال ۱۳۹۶ این ولایت بلند کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این دانشجویان و جوانان غوری تصمیم ارگ ریاست جمهوری که بودجه ولایت غور را نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داده است، یک اقدام ظالمانه و پشت پا زدن به این ولایت دانستند.

آنها از دولت می‌خواهند که به وعده‌های خویش نسبت به ولایت غور عمل نماید و به نیازمندی‌های این ولایت رسیدگی نماید.

به گفته این دانشجویان، شهروندان غور مظلومانه و گروه گروه تیرباران می‌شوند و ارگ ریاست جمهوری فقط به نشر اعلامیه‌های تسلیت و فرمان‎های میان‌خالی بسنده کرده است.

این دانشجویان هم‎چنان می‌گویند که رئیس جمهور غنی به گونۀ آشکار به تمام وعده‌هایش در آخرین سفرش به این ولایت پشت پا زده و کاملا خلاف آن وعده‌ها عمل کرده است.

ضیاالحق مبین رئیس شورای دانشجویان ولایت غور به خبرگزاری خاورمیانه گفت :«در بودجه ملی سال ۱۳۹۶ به نیازهای جدی و اولیه غور که توجه به معارف، راه‌سازی، امنیت، بهداشت، برق، رسیدگی به نقض حقوق بشر و تحصیلات عالی می‌باشد از سوی حکومت مرکزی توجه نشده است.»

وی از دولت می‌خواهد که بیش‌ از این مردم ولایت غور را به یک جبر جغرافیایی و به نیازمندی‌های اولیه‌اش توجه نماید.

دانشجویان غور از دولت و جامعه‎جهانی می‌خواهند که به نیازمندی‌های مردم غور توجه نمایند و در غیر آن فعالیت‌ گروه‌های مسلح غیر مسؤل کاهش نخواهد یافت و هر روز نقض حقوق بشر و زنان در این ولایت رخ خواهد داد.

به اساس معلومات، بودجه ولایت غور از ۳۴ میلیون دالر به ۲۴ میلیون دالر کاهش یافته است.

روح‌الله علی‌زاده

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *