«خط سرخ» مجلس نمایندگان مشخص شد

یکسان سازی معاشات کارمندان دولت «خط سرخ» مجلس نمایندگان تعیین شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، میررحمان رحمانی، رئیس مجلس نمایند‌گان در نشست امروز (۲۴جدی) مجلس، یک بار دیگر بر یکسان سازی معاشات کارمندان دولتی تاکید کرد.

وی اظهارداشت که این تصمیم، «خط سرخ» خانه ملت است تا زمانی که حکومت به خواست مأموران، اجیران، معلمان، کارمندان پایین رتبه، معلمان، سربازان و افسران برای یکسان سازی معاشات توجه نکند، مجلس بودجه سال مالی ۱۴۰۰ را تصویب نخواهد کرد.

رحمانی خاطرنشان ساخت که طرح یکسان سازی معاشات کارمندان دولت از کودهای ۹۱ و ۲۱ تا ۲۵ بودجه اجرا خواهد شد.

رئیس مجلس نمایندگان تصریح کرد که پیش ‌نویس بودجه که قبل از این به ۱۷ دلیل واضح و موجه از سوی آنها رد شده بود، دوباره از سوی وزارت مالیه به مجلس نماینده‌گان فرستاده شده است.

وی افزود که پیش ‌نویس قبلی اصل عادلانه و متوازن بودن آن و یکسان سازی معاشات کارمندان دولت در نظر گرفته نشده بود.

به باور رحمانی هیچ برخورد شخصی، گروگان‌ گیری و جابجایی پروژه ‌های شخصی در تصمیم رد پیش ‌نویس بودجه دخیل نبوده است.

وی از کمیسیون امور مالی و بودجه مجلس نمایند‌گان خواست که پیش ‌نویس دوم بودجه را با دقت و با درنظرداشت یکسان سازی معاشات کارمندان دولت بررسی کرده و به واحدهایی که بدون تصویب مجلس و خلاف قانون بر اساس فرمان ریاست جمهوری ایجاد شده است، بودجه ندهد.

میررحمان رحمانی، تصمیم ‌گیری درباره بودجه را از صلاحیت مجلس نماینده‌گان عنوان کرد.

رئیس مجلس نمایند‌گان تاکید کرد که رهبری دولت باید اصل تفکیک قوا را در نظر بگیرد و به حدود و صلاحیت قوه مقننه احترام بگذارد.

در بودجه سال مالی ۱۴۰۰، ۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون افغانی افزایش آمده و در طرح جدید،‌ میزان بودجه به ۴۷۳ میلیارد و ۴۰ افغانی رسیده است. از این میان ۳۱۱ میلیارد و ۱۹۹ میلیون آن به عنوان بودجه عادی و ۱۶۱ میلیارد و ۸۴۲ میلیون آن به حیث بودجه توسعه‌ای در نظر گرفته شده است.

مجلس نمایند‌گان پیش از این طرحی را برای یکسان سازی معاشات کارمندان دولت تصویب کرده بود و خواستار گنجانیدن آن در سند بودجه سال مالی ۱۴۰۰ شده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *