خالد در مجلس: طالبان اراده ای برای کاهش خشونت ها ندارد

سرپرست و نامزد وزیر وزارت دفاع در ارائه برنامه هایش به مجلس نمایندگان اظهار داشت که طالبان هیچ اراده ای برای کاهش خشونت ها ندارد و اطمینانی برای نتیجه در گفتگوهای دوحه وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اسدالله خالد امروز (۲۷عقرب) در نشست عمومی مجلس نمایندگان برنامه هایش برای گرفتن رای اعتماد و یا عدم اعتماد به نمایندگان ارائه کرد.

وی در سخنانش اظهار داشت که هیچ نشانه ‌ای برای صلح در نزد حامیان بین ‌المللی و منطقه‌ ای طالبان نیز دیده نشده است و هنوز مراکز آموزش و حمایت آنها در کویته، میرانشاه، کراچی و لاهور پاکستان فعال است.

خالد معتقد است که محدویت ها در گفتگوهای صلح قطر باعث شده تا نیروهای امنیتی و اردوی ملی دست باز در عملیات نداشته باشند.

اما سرپرست وزارت دفاع می گوید که ۹ ولسوالی به صورت کامل از وجود طالبان پاکسازی شده و برنامه سقوط چند ولایت از سوی طالبان نیز خنثی شده است.

وی تصریح کرد که ۹۶ درصد عملیات نظامی توسط نیروهای امنیتی رهبری و مدیریت می ‌شود و حدود ۶۰ درصد خاک کشور توسط کمره های «درون» نیروهای امنیتی کنترول می شود.

وی همچنین به خروج نیروهای خارجی از کشور اشاره کرده و تاکید کرد تمام نیروهای امریکایی از افغانستان خارج نمی شوند و  احتمال دارد شمار نیروهای خارجی افزایش یابد.

این در حالی است که رسانه های امریکایی به تازگی گزارش داده اند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور تصمیم دارد شمار نیروهایش در عراق، افغانستان و سومالیا را کاهش دهد.

با این حال، نامزد وزیر وزارت دفاع از ادامه جایگزین شدن هواپیماهای امریکایی به ‌جای هواپیماهای روسی برای نیروهای هوایی کشور خبر داد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *