حکمتیار قصد دارد که حزب اسلامی را از چنگ ارغندیوال برون کند

منابع از  حزب اسلامی به رسانه‌ها گفته اند که حکمتیار برای به دست رهبری حزب اسلامی دست به دامن حکومت شده است؛ وی خواهان ثبت این حزب به نام خودش است

به گزارش خاورمیانه، به نقل از منبع،  گلبدین حکمتیار در این اواخر فشار های را بالای رهبری فعلی این حزب اعمال می‌کند تا رهبری حزب را به دست بیاورد و این حزب  را به نام او به ثبت برسد. این حزب  نزدیک به دو دهه می شود که در وزارت عدلیه به نام عبدال الهادی ارغندیوال به ثبت رسیده است.

گفته می شود که حکمتیار برای رسیدن به رهبری حزب اسلامی، افرادش را بارها به نزد ارغندوال فرستاده است ولی ارغندیوال این خواست او را رد کرده است.

طبق گفته های منبع، یک عضوی دیگر حزب اسلامی گفته است که با رد شدن خواست ها حکمتیار از سوی ارغندیوال، او دست به دامن غنی شده که بر اساس تفاهم نامه، باید حزب اسلامی ارغندیوال را منحل و امتیاز این حزب را به حکمت‌یار داده شود.

اما گفته ها حاکی از آن است که عبدالهادی ارغندوال به هیچ صورت حاضر به دادن رهبری حزب به حکمتیار نیست.

گلبدین حکمتیار که خودش را رهبر این حزب می داند چندی پیش، سه عضوی ارشد این حزب؛ از جمله داکتر انور بصیر، عبدالهادی ارغندیوال و انجنیر محمد خان را از عضویت آن حزب اخراج کرده بود.

در همین حال عبدالهادی ارغندیوال، در برابر  اقدام حکمت‌یار واکنش تند نشان داد و افزود که هیچ کسی او را از عضویت آن حزب اخراج کرده نمی‌تواند.

همچنان هفته گذشت یکی از شاخه‌های دیگر حزب اسلامی بنام اطلاح طلبان اعلام موجودیت کرد و گفتند که حکمتیار رهبر حزب اسلامی نیست.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *