حملات زنجیره ای به هدف تشدید خشونت ها صورت می گیرد

سخنگوی وزارت داخله می گوید که حملات زنجیره ای شبکه حقانی، طالبان و داعش در روزهای اخیر برای تشدید خشونت ها و بدنام ساختن «اسلام» انجام می شود.

طارق آرین در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه اظهار داشت که حمله بر نمازگزاران در ماه مبارک رمضان، حمله بر اماکن مذهبی، حمله بر مساجد و اماکن مقدس، یک رویکرد تازه از گروه های تروریستی نیست.

وی گفت: «خبر دارید که حمله به مساجد، اماکن مذهبی و نمازگزاران از سوی طالبان تازه نیست و موارد زیاد داشتیم که علما و نمازگزاران هنگام برگزاری نماز ترور شدند».

آرین می گوید که این رویکرد دیدگاه افراطی دشمنان مردم افغانستان و جهان اسلام را نشان می دهد و ثابت می سازد که اینها در جهل ارزشهای اسلامی و انسانی قرار دارند.

سخنگوی وزارت داخله اظهار داشت که این اعمال و حملات ضد بشری و انسانی به هدف ایجاد و تشدید خشونت ها صورت می گیرد که اسلام را بدنام بسازند و ارزش های اسلامی را زیر سوال میبرد.

اقدامات نیروهای امنیتی

طارق آرین با اشاره به حملات اخیر از سوی گروه های مخالف دولت اظهار داشت که بر اساس گزارش های کشفی، یک مخفیگاه بزرگ داعش در ولسوالی شکردره ولایت کابل کشف شد و شماری از آنها نیز کشته شدند.

وی می گوید که سلاح و مهمات به دست آمده از این ذخیره گاه و دستگیری رهبر بزرگ داعش برای جنوب آسیا و شرق دور همراه با شماری از افرادش نشان می دهد که داعش در یک «تبانی» با شبکه حقانی و طالبان دست به عملیات تروریستی می زند.

سخنگوی وزارت داخله تصریح کرد «یافته های ما نشان می دهد که حمله ها و چتر خشونت به گونه زنجیره ای از سوی شبکه حقانی، داعش و طالبان پیش برده می شود.»

گفتنی است که در جریان روزهای گذشته و همزمان با ماه مبارک رمضان، چند حمله خونین به نمازگزاران در ولایت های پروان، خوست، کاپیسا و قندهار صورت گرفت که شماری از آنها را کشته و زخمی ساخت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *