جزئیات تازه از جنایات نظامیان استرالیا در افغانستان؛ «کُشتن برای ورزش»

نویسنده و تهیه کننده گزارش محرمانه جنایات نیروهای ویژه استرالیایی در مدت حضورشان در افغانستان در نخستین اظهار نظرها گفته است که این نیروها برای «ورزش» جوانان و دهاقین افغانستان را تیرباران می کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دکتور «سامانتا کرومپووتس Dr Samantha Crompvoets» شب گذشته و پس از چهار سال تحقیق اظهار داشت که این تحقیقات به دستور «جنرال آنگوس کمپبل» رئیس ستاد ارتش استرالیا تهیه شده است.

وی گفته است که در این تحقیقات دلهره آور و وحشتناک شواهدی وجود دارد که نیروهای استرالیایی برای ورزش و تجلیل از مراسم هایشان، جوانان، دهاقین و غیرنظامیان در افغانستان را می کُشتند.

در گزارشی که «دیلی میل» نشر کرده، آمده است که احتمال دارد ده ها تن از نیروهای ویژه استرالیایی (SAS) در پیوند به این پروند بازداشت شده و دادگاهی شوند.

دکتور کرومپووتس می گوید: «آنچه برای من توصیف شد؛ این است که یک قتل برای ذهنیت ورزشی رخ داده است».

به گفته وی، ناراحت کننده ترین موردی که در تحقیقاتش با آن روبرو شده، این است که مردم می گفتند «این همیشه اتفاق می افتاد».

بر اساس معلومات این محقق ۴۴ ساله، نیروهای ویژه استرالیایی، عکس ها و تصاویری از کشتارشان را بر روی دیوارهای اتاق شان نگهداری کرده و از آن لذت می بردند.

بانو «کرومپووتس» اظهار داشت که جنایات ثبت شده شامل کشتن یک کودک شش ساله در منزلش، قطع دست یک جسد و تیراندازی به یک زندانی از هلیکوپتر می شود.

اما اعدام دو پسر ۱۴ ساله، دلخراش ترین مورد این پرونده بوده که تحقیق کننده به آن اشاره کرده است.

وی می گوید که دیگر نیروهای استرالیایی برای جلوگیری از افشای جنایات، اجساد را دفن می کردند یا داخل بوری کرده و به دریا می انداختند تا «جنایات را پاک کنند.»

دکتور «کرومپووتس» افزود که دستکم ۱۲ مورد اعدام غیرنظامیان و شمار زیادی قتل های غیرقانونی از سوی نیروهای ویژه استرالیایی در تحقیقات وی ثبت شده است.

قابل ذکر است که دو سال پیش و در سال ۲۰۱۸، برخی منابع سری نظامی، بخشهایی از گزارش دکتور «کرومپووتس» را نشر کرده بودند.

تحقیق بالای جنایات نیروهای استرالیایی در افغانستان از سال ۲۰۱۶ آغاز شده بود و همان زمان شماری از خانواده های قربانیان از جنایت های نیروهای ویژه این کشور شکایت کرده بودند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *