تجلیل از میلاد مولود کعبه در کابل

از سیزدهم رجب سال‌روز ولادت مولود کعبه، امیرالمومنین امام علی (ع) در شهر کابل گرامی‌داشت صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این برنامه امروز (۲۲حمل) از سوی مرکز فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی تبیان برگزار شده و طی آن، سید آصف عالمی، استاد مدرسه امیرالمومنین (ع) گفت که اساس حکومت امام علی (ع) خدا محوری بود، زیرا وی این صفت را در رفتار، کردار و گفتار خویش به طور کامل رعایت می‌کرد.

وی افزود که در حکومت اسلامی؛ مردم‌سالاری جایگاهی ندارد؛ زیرا تصمیم‌گیری‌ها باید در جهت رضای خداوند باشد نه مردم، و تمام قوانین باید با شریعت اسلامی مطابقت داشته باشند.

عالمی اظهار داشت که امام علی (ع) هیچ‌گاه در امر حکومت‌داری مصلحت‌اندیشی نمی‌کرد و همواره عدالت را سرلوحه زندگی خود قرار داده بود.

در عین حال، محمد موسی عالمی ترکمنی، استاد حوزه علمیه کابل گفت :«امام علی (ع) اهتمام در حفظ وحدت اسلامی داشت، زیرا بنا به دلایلی ۲۵ سال در حاشیه سیاست قرار گرفت و هیچ‌گاه اقدامی نکرد که وحدت اسلامی برهم بخورد.»

وی تاکید کرد که امام علی (ع) برای برپایی عدالت اجتماعی و از میان برداشتن اختلاف طبقاتی تا آخرین لحظات زندگی‌اش تلاش کرد.

این عالم دین از سیاست‌مداران کشور خواست که منش و روش سیاسی را از حضرت علی (ع) بیاموزند.

میلاد امیرالمومنین امام علی (ع) در سیزدهم رجب است که کشورهای اسلامی از آن به نام روز پدر و مَرد نیز یاد کرده و از آن تجلیل می‌کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *