تبعیض سیستماتیک در برابر وکلای شورای ولایتی کابل

شماری از وکلای شورای ولایتی کابل شاکی ادعا می‌کنند که برخورد پولیس در دروازه ورودی فرماندهی پولیس کابل دوگانه است و این سربازان به موترهای شماری از وکلای شورای ولایتی اجازه دخول می‌دهند و با شماری از وکلای شورای ولایتی برخورد نادرست می‌کنند.

مریم حسینی وکیل شورای ولایتی کابل در این مورد به خبرگزاری خاورمیانه ضمن تایید این‌که با اعضای شورای ولایتی کابل تبعیض صورت گرفته گفت این کار از سوی فرماندهی پولیس کابل صورت گرفته است.»

در ادامه حسنی اظهار داشت که موترهای بعضی از وکلای شورای ولایتی که شیشه دودی است به داخل اجازه داده می‌شود اما موترهای بعضی از اعضای شورای ولایتی حتی به داخل اجازه داده نمی‌شوند و با آنها برخورد تبعیض آمیز صورت می‌گیرد.»

در اخیر حسنی تاکید کرد که پاک کردن شیشه‌های دودی از موترها وکلای کار خوب است اما وقتی این کار بالای بعضی از وکلای تطبیق نمی‌شود کار شایسته نیست.

همچنان یک منبع دیگر که نخواست نامش افشا شود به خبرگزاری خاورمیانه این موضوع را تایید کرده گفت که تبعیض سیستماتیک در هر گوشه افغانستان وجود دارد و در شورای ولایتی هم با اقوام هزاره و تاجیک تبعیض اشکار صورت می‌گیرد.

اما بصیر مجاهد سخنگوی فرماندهی پولیس کابل ضمن این‌که تبعیض را در نهادهای امنیتی و به خصوص در فرماندهی پولیس کابل رد می‌کند گفت که این تصمیم خود وکلای شورای ولایتی بود که شیشه‌های موترشان سفید شود.

تبعیض در حکومت وحدت ملی همیشه بیداد می‌کند از قضیه مخکش شروع تا خود ارگ ریاست جمهور جریان دارد و بحث تبعیض بارها از سوی نهادهای حکومت بلند شده است و این بار برخورد تبعیض آمیز با نماینده های مردم واقعن حکومت در پی چه است؟

این در حالیست که اعضای شورای ولایتی کابل در یک کانفرانس مطبوعاتی حملات اخیر تروریستی در شهر کابل را ناشی از ضعف مدیریتی محمد سالم احساس، فرمانده عمومی پولیس زون ۱۰۱ آسمایی خوانده و خواهان برکناری آقای احساس شدند.

رحیم‌الله مجاهد، رئیس شورای ولایتی کابل دیروز (چهارشنبه ۱۱ دلو) در یک نشست خبری در کابل با ناکام خواندن رهبری نهادهای امنیتی، خواهان اصلاحات جدی در بخش‌های امنیتی شد.
فواد صدیقی، رئیس کمیته امنیتی شورای ولایتی کابل نیز در این نشست، محمد سالم احساس، فرمانده پولیس زون ۱۰۱ آسمایی را متهم به بی‌کفایتی در تامین امنیت باشندگان کابل کرد و خواهان برکناری وی شد.
صدیقی گفت:  سرپرست قوماندانی زون ۱۰۱ آسمایی کابل، کاری که به نفعش باشد انجام می دهد، اما اگر به نفع اش نباشد، می‌گوید سرپرست است

وی از رهبری وزارت امور داخله، خواست تا شخصی را که توانایی تامین امنیت کابل را داشته باشد، به حیث فرمانده زون ۱۰۱ آسمایی کابل معرفی کند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *