بیانیه ایتلاف نجات مردم افغانستان در پیوند بر بازداشت قیصاری نماینده جنرال دوستم

ایتلاف نجات مردم افغانستان در پیوند بر بازداشت نظام الدین قیصاری نماینده جنرال دوستم در خطوط دفاعی ولایت فاریاب با صدور بیانیه ای  این کار حکومت را عقده مندانه عنوان کرده و گفته است « به همه آشکار است که وضعیت نا گوار کشور نسبت به هر وقت دیگر حساس و حیاتی بوده توطئه و دسیسه پردازی بر علیه شخصیت های سیاسی و نظامی کشور بجز خرابی اوضاع و ایجاد تنش و بی اعتمادی سود دیگری ندارد».

ایتلاف نجات در بیانیه اش با اشاره بر کشته شدن غلام فاروق قاطع، وضعیت امنیتی کشور و گسترده شدن فعالیت های گروه های تروریستی از حکومت خواسته است که در مورد سر نوشت، آینده مردم و کشور توجه و احساس مسوولیت کند.

از سوی هم در بیانیه آمده است « گرفتاری یکی از قوماندان فعال بر علیه طالبان در جلسه رسمی، نهایت غیر اصولی و حرکت ناسنجیده بوده که اعتماد و انگیزهء مسوولین و فرماندهان را کاهش میدهد».

در همین حال رهبری ایتلاف نجات مردم افغانستان گفته است که اگر حکومت قیصاری را به زود ترین فرصت آزاد نکند با راه اندازی تظاهرات گسترده در سرتاسر کشور انتخابات آینده را تحریم خواهیم کرد.

دراین بیانیه آمده است  « ائتلاف نجات افغانستان از دولت مرکزى هرچه عاجل و بدون ضیاع وقت خواهان روشن شدن سرنوشت نظام الدین قیصارى نماینده معاون اول ریاست جمهوری در امور خیزشهاى مردمى و رهایی موصوف استیم، در غیر این صورت ما اعضاى ائتلاف نجات در تمام ولایات تحت نفوذ خویش تظاهرات مدنى به راه انداخته  و انتخابات پیشرو را که همین اکنون با دهها مشکل فرا قانونی مواجه است تحریم خواهیم نمود».

ایتلاف نجات همچنان افزود است که نا دیده گرفتن این خواسته ها از سوی حکومت فاصله بین حکومت و مردم را بیشتر کرده و این حکومت که به رای میلیونی مردم ایجاد شده است به انزجار مردم مواجه خواهد شد که عواقب آن برای حکومت غیر قابل جبران است.

بر بنیاد این بیانیه نظام جدید افغانستان حاصل کار کرد های رهبران ملی و کمک های بین المللی بوده و حکومت باید سعی برای بسیج کردن مردم به اخوت و همبستگی کند و از نفاق پراگنی و تبعیض میان اقوام خود داری کند.

اگر حکومت به این گونه اقدامات خود ادامه دهند و حرکت های مدنی مردم را سرکوب کند اعتراضات خشونت آمیز مردم عواقب خیلی خطرناک را رقم خواهد زد که مسو ولیت بعدى آن مستقیماً بدوش حکومت وحدت ملى و جامعه جهانى خواهد بود.

ایتلاف نجات مردم در حالی این بیانیه را به نشر می رساند که حکومت عصر روز گذشته نظام الدین قیصاری نماینده جنرال دوستم معاون اولیت ریاست جمهوری را باز داشت کرده به کابل انتقال داده بود که پس از آن موج اعتراضات مردمی در ولایت فاریاب شکل گرفت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *