بغلان؛ نبردها نباید از مردمان ملکی قربانی بگیرد

باشنده‌گان ولایت بغلان می‌گویند، با ادامه نبردها میان مخالفان مسلح دولت و نیروهای امنیتی در این ولایت، افراد ملکی در معرض خطر قرار گرفته و باید طرف‌های درگیر جنگ با در نظرداشت قانون نبردهای مسلحانه، مصؤنیت افراد ملکی را در نظر بگیرند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شماری از شهروندان ولایت بغلان در کنفرانس مطبوعاتی تحت نام «محافظت از غیرنظامیان در جنگ» که در تالار کنفرانس‌های مقام ولایت بغلان دایر شده بود، از طرف‌های درگیر جنگ خواستند که قانون نبردهای مسلحانه را مدنظر داشته و از وارد کردن تلفات و خسارات به افراد ملکی جلوگیری نمایند.

در این کنفرانس مطبوعاتی که مقام‌های دولتی برای مردم پاسخ می‌گفتند، عوامل اصلی وارد شدن تلفات بر افراد ملکی؛ مخالفان مسلح دولت دانسته شده و از تلاش‌ها برای کاهش این تهدیدات خبر داده شد.

عبدالحی نعمتی، والی بغلان می‌گوید، تلفات وارد شده از سوی نیروهای امنیتی بر افراد ملکی حدود ۱۶ درصد بوده؛ اما بیشترین تلفات را مخالفان مسلح دولت وارد کرده‌اند.

به گفته وی، یکی از علت‌های به درازا کشانیده شدن جنگ در بغلان، پایگاه‌سازی مخالفان مسلح دولت در خانه‌های مردم و اماکن عمومی می‌باشد که باعث شده آنان بگونه آنی سرکوب نشوند.

همچنان امیرگل حسین‌خیل، آمر امنیت فرماندهی پولیس بغلان می‌گوید، بخاطر حفظ جان و مال افراد ملکی در ساحات جنگی، برنامه‌های مشخصی از قبیل بیرون‌سازی مردم پیش از آغاز جنگ دارند.

محراب‌الدین ابراهیمی – خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *