برنامه ای ویژه ریاست عمومی امنیت ملی در انتخابات دور دوم

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان به منظور تأمین امنیت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برنامه ها و تدابیر مشخصی را در یک طرح مشترک با پولیس ملی و اردوی ملی روی دست گرفته در راس آن وزارت امورداخله قراردارد است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ریاست عمومی امنیت ملی اعلام کرد که در دور اول انتخابات دشمنان مردم افغانستان با طراحی بیش از یک هزار برنامه تروریستی و تخریبی حتی نتوانستند که یک فیصدی کمی آنرا عملی نمایند و یک شکست تاریخی را متحمل گردیدند.

امنیت ملی تاکید کرده که تروریستان اکنون نیز تلاش دارند که با استفاده از امکانات دست داشته شان فعالیت تروریستی خویش به خاطر اهداف باداران خارجی شان عملی سازند، قسمیکه در دور اول شکست خوردند و شکست خواهند خوردند.

ریاست عمومی امنیت ملی برنامه های مشخصی را در دور دوم انتخابات روی دست دارد.

اول : بعد از ختم مأموریت تأمین انتخابات دور اول ریاست جمهوری هر سه ارگان امنیتی کمیسیون مشترک ارزیابی را تشکیل داد که طی آن، نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و چالش های این ماموریت را بررسی شد که بعدا به ضعف ها و چالش ها رسیدگی صورت گرفته و از فرصت ها استفاده بهتر خواهد شد.

دوم: ایجاد میکانیزم همکاری و هماهنگی منظم میان سه ارگان امنیتی، دولت افغانستان و سایر نهادهای ملی و بین المللی.

تحلیل ریاست امنیت ملی میرساند که موارد ذیل باعث ناکامی دشمن در دور دوم انتخابات میشود.

اول : برای نا امن ساختن دور اول انتخابات ریاست جمهوری٬ طالبان از یک سال قبل برنامه ریزی٬ آموزش های نظامی٬ و اکمالات نمودند٬ و برای دور دوم با فشارهای متعدد و راه اندازی عملیات خاص ضد تروریستی ریاست عمومی امنیت ملی، قطعات خاص وزارت امور داخله و دفاع ملی، دشمن مجال اکمال درست را برای نیروهای خویش نیافت.

دوم: اختلافات شدید در سطح رهبری طالبان شخص ملا اختر محمد منصور و ملا قیوم ذاکر باعث ضعف عملیاتی، اختلال در سوق و اداره و بروز اختلافات قومی در صفوف شان گردیده است.

ناتوانایی طالبان باعث شده که طراحان اصلی این برنامه های تروریستی، استخبارات همسایه شرقی٬ از مؤثریت این جنگجویان مأیوس شده و در چوکاتی همان جنگ تمام عیار خود با افغانستان٬ از پرتاب راکت در نقاط مختلفِ ولایات کنر٬ نورستان، ننگرهار و خوست دریغ نمی نمایند. حتی در بعضی مناطق مثل نورستان احزاب افراطی پاکستانی خودِ وارد عمل شده و تعداد از همپیمانان ناکام دیرین خویش را بدار آویختند.

تدابیر حفاظتی انتخابات:

بر علاوه از اظهار امتنان و رضایت ما از همکاری مردم ما با نیرو های امنیتی کشور٬ ما میتوانیم با افتخار بگوییم که تدابیر امنیتی تمام عیار اتخاذ گردیده است، که از امروز داخل احضارات درجه یک میباشیم.

ریاست عمومی امنیت ملی بخاطر از بین بردن تهدیدات تروریستی برنامه خاص را راه اندازی نموده که طبق آن عملیات خاص در نقاط مختلف کشور صورت گرفته که قرار ذیل است:

۱: کابل: حمله تروریستی بالای موسسه راه صلح Routes of Peace واقع کارته سه، دوتن سازمنده این حمله توسط ریاست عمومی امنیت ملی دستگیر گردیده اند.

۲: تخار: یک نوجوان انتحار کننده که ۱۵ سال بیش ندارد، به اسم محمد هارون ولد عبدالرزاق که در پشاور پاکستان برای حمله انتحاری بر کمپاین های انتخاباتی آماده شده بود، توسط موظفین ریاست امنیت ملی در ولایت تخار با تمام تجهیزات انتحاری دستگیر گردید.

۳: جوزجان: قاری عبدالخالق یکتن از سازماندهندگان حملات انتحاری و انفجاری با ۷ تن از افرادش طی یک عملیات ویژه امنیت ملی دستگیر گردید.

در سلسله تدابیر امنیتی ریاست عمومی امنیت ملی در قبال دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، مرکز اطلاعات ۱۹۱۹ را در یکی از تاسیسات این اداره ایجاد نموده است.

هدف ایجاد این مرکز اخذ اطلاعات وارایه پاسخ سریع به تهدیدات تروریستی که شهروندان ما به ما از آن اطلاع میدهند، میباشد.

طبق فرمان رئیس جمهوری و دستور رئیس عمومی امنیت ملی افغانستان کارمندان امنیت ملی کشور تحت هیچ شرایط به نفع یک کاندید خاص در انتخابات مداخله نمی کنند.

ریاست عمومی امنیت ملی از تامین امنیت انتخابات اطمینان داده و از شهروندان خواسته که به آرامش کامل میتوانند به پای صندوق های رای بروند و زعیم آینده کشور را تعین نمایند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *