برق کابل وصل نشده است

ریاست برشنا با بیان اینکه کار بالای پایه و لین برق وارداتی ازبکستان آغاز گردیده، افزود که هنوز برق ازبکستان وصل نشده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، لین برق نمبر ۲۵۴ ازبکستان دو روز پیش به اثر اصابت مرمی در منطقه چشنه شیر قطع گردید.

ریاست برشنا می گوید که جهت ترمیم وارد عمل شده و کار ساخت را آغاز نمودند؛ اما به دلیل ناامن شدن دوباره، انجنیران از ساحه بیرون شدند.

به گفته منبع، امروز (۱۶حمل) ساحه امن و کار وصل لین متذکره دوباره آغاز گردید و به زودترین فرصت لین برق وارداتی نمبر ۲۵۴ وصل خواهد شد.

بر اساس معلومات ریاست برشنا، در زمستان گذشته یک پایه برق لین وارداتی ازبکستان در ساحه دند شهاب الدین ولایت بغلان به اثر جابجا شدن ماین تخریب شده بود.
برشنا می گوید به دلیل اینکه کابل و سایر ولایات از این لین تغذیه انرژی برق می‌گردیدند، کار ساخت آن تا مساعد شدن اوضاع امنیتی، آب و هوا و تامین انرژی برق از بدیل با تاخیر روبرو شد و در این مدت برق را از منابع آبی داخلی و تاجیکستان تامین شد.

به گفته منبع، انجنیران ولتاژ بلند برشنا کار ساخت و ترمیم دوباره را به هر دو مسیر آغاز نموده و کوشش می‌شود تا در کمترین مدت، برق وارداتی ازبکستان را وصل نمایند.

بر استس معلومات، هم‌اکنون برق ولایت کابل و سایر ولایات از منابع برق وارداتی تاجیکستان، منابع تولید برق آبی داخلی و برق حرارتی تامین می‌گردد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *