برخی مقام های وزارت معادن به دادستانی کل معرفی شدند

سرپرست پیشین وزارت معادن و پترولیم با شماری از معینان، مشاوران و کارمندان پیشین و برحال این وزارت به دادستانی کل معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نرگس نهان و ۱۸ تن از معینان، مشاوران و کارمندان این وزارت در پیوند به قرارداد استخراج معدن نمک غوریان به دادستانی معرفی شده اند.

یک منبع معتبر وزارت معادن و پترولیم به ۸صبح گفته است که این افراد به دلیل ارتکاب فساد اداری، سوء استفاده از صلاحیت‌های وظیفوی و اغفال شورای عالی اقتصادی به دادستانی کل معرفی شده ‌اند.

قرارداد استخراج نمک غوریان ولایت هرات بین وزارت معادن و پترولیم و شرکت استخراجی «ناصرامید» صورت گرفته بود و به اساس فرمان رئیس جمهور غنی مورد بررسی قرار گرفته است.

وزارت معادن پس از بررسی‌ این قرارداد گزارش داده است که روند دواطلبی استخراج نمک غوریان هرات شفاف نبوده است.

پس از بررسی ابتدایی این قرارداد مشخص شده است که در قرارداد استخراج نمک غوریان هرات، شائبه فساد موجود بوده و افراد معرفی شده به دادستانی کل از صلاحیت‌های وظیفه‌ای خود سوء استفاده و شورای عالی اقتصادی را اغفال کرده‌اند.

افراد معرفی شده به دادستانی کل نیز چهار دسته اند که شامل سطوح رهبری سابق، اعضای هیئت ارزیابی «آفرها»، اعضای کمیته تخنیکی قرارداد مربوط به نمک غوریان و اعضای هیئت مذاکره ‌کننده هستند.

قرارداد استخراج نمک غوریان هرات در ماه جدی سال ۱۳۹۶ امضا شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *