با ساخت سب استیشن برق در بغلان، از قطع برق کابل جلوگیری میشود

سب استیش برق دشت الوان بغلان

مسؤلان وزارت انرژی و آب می گویند به ارزش ۴۲ میلیون دالر یک سب استیشن برق که توانایی نامین انرژی برق بغلان و چندین ولایت همجوار آن را دارا است، در ساحه دشت خواجه الوان این ولایت ساخته می شود.

انجنیر عبدالبشیر مسوول این پروژه به خبرگزاری خاورمیانه گفت که این سب استیشن ظرفیت ۵۰۰ کیلووات برق را دارا است و در ساحه ۳۶۰ جریب زمین در منطقه دشت خواجه الوان شهر پلخمری ساخته می شود.

به گفته وی، کار ساخت این پروژه مهم و حیاتی به ارزش ۴۲ میلیون دالر از کمک های بانک آسیایی تا دو سال آینده تکمیل و به بهره برداری سپرده می شود.

عبدالبشیر می گوید که این سب استیشن به حیث پایگاه کمکی برق کابل عمل می کند و در صورت قطع شدن برق مرکز کشور، میتوان از انرژی ذخیره شده در این سب استیشن؛ برای کابل نیز برق توزیع کرد.

در عین حال مقام های محلی ولایت بغلان این پروژه را در سطح کشور حیاتی می خوانند و می گویند که با تکمیل شدن کار ساخت آن، نیاز شهروندان بغلان و چندین ولایت همجوار دیگر به برق بر طرف می شود.

عبدالستار بارز والی بغلان گفت که این پروژه از یک طرف نیازمندی مردم را مرفوع می سازد و از سوی دیگر روزانه برای ۱۰۰ نفر زمینه کار مساعد می گردد.

والی بغلان گفت که کار مقدماتی این پروژه به پایه اکمال رسیده و هفته آینده کار عملی آن آغاز می گردد.

گفته می شود تا ۱۰ روز آینده نیز کار ساخت یک سب استیشن دیگر که ارزش ۱۸ میلیون افغانی در ولسوالی بغلان مرکزی تکمیل و به بهره برداری سپرده خواهد شد.

محراب الدین ابراهیمی

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *