بازی جدید امریکا با داعش در افغانستان

از سال ۲۰۱۹ بدین‌ سو، یک نمایش دیگر در جنگ افغانستان – با بازیگری اصلی امریکا – در جریان است. در عین حال، وزارت خارجه امریکا چشم جامعه ‌جهانی را بسته تا حقیقت نقش و کارکرد امریکا در این نمایش را دیده نتواند.

این یک راز آشکارشده است که حکومت امریکا پدر داعش است. در حالی ‌که گفته می ‌شد این کشور در حال دفاع از منافع‌ اش در خاورمیانه است.

آموزش جنگجویان داعش توسط نظامیان امریکایی، تهیه و تبادل مخفی سلاح، جنگ‌ هواپیماهای بی سرنشین بی ‌رویه و صدها قرارداد جنگی و فروش سلاح در سوریه در برابر نفت این کشور ثابت کننده‌ این ادعاست [که امریکا پدر داعش است] و این همه اعمال امریکا بطور گسترده در رسانه‌ های ایران، سوریه، افغانستان و خاورمیانه مستند شده است.

برای مدت زمان طولانی، امریکا در تلاش بود تا بحران نظامی در سوریه را به‌ گونه ‌ای حفظ کند؛ اما سرانجام عملا دچار شکست شد.

اکنون این کشور می‌ خواهد داعش را – با انتقال رهبران آن به دیگر کشور ا به ویژه افغانستان- از خطر فروپاشی نجات دهد.

دولت های کشورهای همجوار در حالت آماده باش قرار گرفتند. در آغاز ۲۰۲۰ چهره‌ های برجسته نظامی آگاهی شان از ظهور داعش در افغانستان، لیبیا و یمن را اعلام کردند.

طبق پیش بینی تحلیلگران نظامی خارجی، به زودی واشنگتن عملیات خود را در آسیای میانه و در درجه اول با برهم زدن فضای سیاسی و نظامی در ترکمنستان، ازبکستان و تاجیکستان آغاز خواهد کرد.

طبق اطلاعات استخباراتی ارتش عربی، سازمان های استخباراتی امریکا و انگلیس با ساخت یک ائتلاف قصد دارند گروه ‎های تروریستی جدید را از کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق و مردم چین شکل دهد.

بر اساس معلومات رسیده به رسانه‌ ها، جنرال اسکات میلر، فرمانده عمومی نیروهای امریکایی در افغانستان هنگام ملاقات با ریاست طالبان در قطر اظهار داشت که امریکا آماده است از نامزدی طالبان برای دولت موقت در افغانستان حمایت کند.

در ازای این لطف، ایالات متحده مصمم است رهبران طالبان را در تشکیل نیروهای تروریستی جدید بیاورد.

همچنان FSU به گونه‌ رسمی اعلام کرده که امریکا در حال شکل دادن یک گروه جدید تروریستی با پرچم جدید است. مقام‌ های تاجیکستان و ازبکستان با تائید این ادعا، از شکل‌ یافتن یک گروه تروریستی با جذب نیرو از کشورهای آسیای مرکزی خبر داده است.

به گفته آنان، این نیروها در پاکستان تعلیم یافته و در ولایات شمالی افغانستان همچون؛ بدخشان، جوزجان، سرپل و فاریاب فعالیت دارند.

شواهدی نشان می‌ دهد که جنگ سالاران القاعده برای فرماندهی گروه جدید ماموریت یافته اند. آموزش نظامی توسط مربیان عرب انجام می شود و شمار جنگ جویان تازه تشکیل ممکن به ۲۰۰۰ برسد.

با این حال، پاکستان به ایالات متحده امریکا یک خوش‌ خدمتی عالی دیگری کرده است و آن این که اجازه داده از خاک آن کشور برای انتقال جنگجویان داعش از سوریه و عراق به افغانستان استفاده شود.

اسلام‌آباد همچنین روند پشتیبانی مالی و مهمات از گروه های تروریستی آسیای میانه که در شمال افغانستان جای گرفتند را تسهیل می کند.

مقامات تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان نگران کمک های ارائه شده توسط پاکستان به ایالات متحده امریکا در انتقال تروریستان از پایگاه شان در غرب افغانستان (ولایت ننگرهار) به مرزهای آن با دیگر کشورهای آسیای میانه هستند.

روشن است که فعالیت دولت های ایالات متحده با اظهارات آن در مورد افغانستان در تضاد است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا پس از امضای توافقنامه صلح با طالبان اعلام کرد که آنها بلافاصله خروج نظامی از افغانستان را آغاز می کنند.

علاوه بر این، وی هشدار داد که در صورت نقض توافق، نیروهای امریکایی به سرعت به افغانستان بر می گردند. با این حال، کارشناسان نظامی به این باور شده اند که ارتش ایالات متحده امریکا هرگز به طور کامل افغانستان را ترک نخواهد کرد و مربیان نظامی و شرکت های خصوصی نظامی به کار خود در آنجا ادامه خواهند داد.

ایالات متحده با داشتن نفوذ بر کشورهای جهان، تلاش می کند وابستگی اش به گروه های تروریستی را رد کند؛ اما این کارش باعث می شود سوالات زیادی برانگیخته شود نه اینکه مردم باور کنند.

«مریم فروتن»

Normal
۰

false
false
false

EN-US
X-NONE
AR-SA

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Table Normal”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt;
mso-para-margin-top:0in;
mso-para-margin-right:0in;
mso-para-margin-bottom:8.0pt;
mso-para-margin-left:0in;
text-align:justify;
line-height:107%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,sans-serif;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:Arial;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *