بازداشت ۲۸مظنون از سوی پولیس مبارزه با مواد مخدر

درجریان هفت روز گذشته به شمول یک خانم ۲۸ تن مظنون به جرایم قاچاق مسکرات و مواد مخدر از ولایات مختلف توسط پولیس مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر و سایر ارگان های کشفی و امنیتی کشوربازداشت و مظنونین با دوسیه های نسبتی شان غرض تعقیب عدلی و قضائی به مرکزعدلی و قضائی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر مواصلت ورزیده است.

درمیان مظنونین رسیده به این مرکز۷ تن به شمول یک خانم در ارتباط به ۵ قضیه جداگانه که بطورمجموعی قصد انتقال۲،۱۶۲ کیلوگرام هیروئین را ازمیدان هوایی بین المللی حامد کرزی به کشور هندوستان داشتند نیز وجود دارد.

این افراد که از ولایات کابل،هلمند،پروان،ننگرهار،جوزجان وبادغیس بازداشت شده اند. پولیس از نزد شان بطور مجموعی بیش از۱۰کیلوگرام هیرویین،۳۰۰۰ کیلوگرام مورفین،۲۳۹۵کیلوگرام تریاک،۵۷۹کیلوگرام چرس،۱۵۶لیتر تیزاب،بیش از ۲۶۰لیترمشروبات الکولی،مبلغ۱۷۰۰دالرامریکایی،مبلغ۱۰۰۰۰کلدارهندی،یک میل اسلحه،۱۹سیت تیلفون همراه ،۱۲۰فیر مرمی و۵عراده وسایط نقلیه مختلف النوع را کشف و ضبط کرده است.

مظنونین،در حال  حاضر با دوسیه های نسبتی شان در مرکزعدلی و قضایی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر تحت تعقیب عدلی و قضایی قرار دارند.

در همین حال طی میعاد یاد شده از جانب محکمه ابتدائیه مبارزه علیه مسکرات ومواد مخدر۸تن از۵ الی ۱۴سال حبس محکوم به مجازات شده اند و همچنان در این مدت محکمه استیناف مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر ۱۰تن را به حبس های مختلف تنفیذی محکوم به مجازات نموده است.

این در حالیست که در جریان ماه دلو سال۱۳۹۶جمعاً ۵۷ قضیه در ارتباط به ۵۹ تن به شمول ۲ تن خانم و یک تعبه کشور ایران مظنون به جرایم قاچاق مسکرات و مواد مخدرازولایات مختلف کشوربازداشت و به مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه مسکرات و موادمخدرمواصلت ورزیده بود.

قابل تذکراست که مرکزعدلی و قضائی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدردر سال۱۳۸۴خورشیدی تاسیس و به اساس ماده های۱۷ و ۱۸ قانون مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر صلاحیت رسیدگی عدلی وقضائی قضایای که مقدار آن حد اقل ۲ کیلوگرام هیروئین، ۱۰ کیلوگرام تریاک،۵۰ کیلوگرام چرس، ۵۰ کیلوگرام مواد کیمیاوی و ۵۰ لیتر مشروبات الکولی یا مسکرات باشند از سراسر کشور دارا است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *