بازداشت یک فرد انتحاری در پکتیکا

بازداشت عامل انتحاری در پکتیکا

خبرگزاری خاورمیانه

موظفین امنیت ملی، یک عامل انتحاری را پیش از رسیدن به هدف؛ از ولسوالی شرن ولایت پکتیکا بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه و به نقل از خبرنامه دفتر مطبوعاتی ریاست امنیت ملی، عبدالباری فرزند اختر گل به دستور «ملنگیار» مسوول افراد انتحاری طالبان مسلح قصد انجام حمله انتحاری بالای ولسوالی و فرماندهی پولیس شرن را داشت.

در خبرنامه آمده است که این عامل انتحاری پیش از رسیدن به هدف همراه با یک ثوب واسکت انتحاری توسط مؤظفین امنیت ملی در همکاری با قطعه خاص پولیس ولسوالی شرن بازداشت شد.

ریاست امنیت ملی می گوید که فرد بازداشت شده اعتراف کرده است که توسط ملنگیار ابتدا به پشاور و بعداً جهت فراگیری آموزش های نظامی به مدت دو ماه به ساحه وانه در آنسوی خط فرضی دیورند انتقال داده شده و بعد از فراگیری آموزش های نظامی توسط «انس»، یک تن دیگر از اعضای طالبان مسلح در ولایت پکتیکا به منظور انجام حمله انتحاری به این ولایت اعزام گردیده است.

خبرنامه می افزاید که با دستگیری این فرد، از یک حادثه دلخراش جلوگیری به عمل آمده است.

این در حالی است که هفته گذشته یک شبکه ۱۰ نفری گروه تروریستی داعش به سردستگی عبیدالله که در سازماندهی حمله تروریستی در شب دهم محرم بالای زیارت کارته سخی، حمله انتحاری بالای واسطه نقلیه رجال برجسته دست داشته و قصد حملات تروریستی زنجیره ای بالای مسجد کارته سه شهر کابل، تلویزیون طلوع، شمشاد، آریانا و مسؤولیت جلب و جذب افراد را به گروه داعش داشتند از سوی موظفین امنیت ملی بازداشت شده بودند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *