بازداشت دو شهروند خارجی عضو داعش همراه با «اسلم فاروقی»

ریاست امنیت ملی می گوید که در زمان بازداشت «اسلم فاروقی»، رهبر شاخه خراسان گروه داعش، دو شهروند خارجی و عضو کلیدی این گروه نیز بازداشت شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه و به نقل از خبرنامه امروز (۲۴حمل) ریاست امنیت ملی، محمد تنویر شهروند بنگلادیش و علی محمد شهروند پاکستان، دو تن از اعضای کلیدی گروه داعش خراسان هستند که بازداشت شده اند.

در خبرنامه آمده است «محمد تنویر مشهور به (عمران، احمد و نصیر) فرزند محمد توفیق باشنده اصلی شهر داکای کشور بنگلادیش، مسئول بخش تکنالوژی و مخابرات داعش شاخه‌ خراسان بود».

بیشتر بخوانید …

امنیت ملی می گوید که این فرد پس از جذب در گروه داعش، با یکی از فرمانده هان این گروه به نام عیسی پنجابی که شهروند پاکستان بوده در تماس شده و دوره‌ های آموزش نظامی را نزد وی آموزش دید.

بر اساس معلومات خبرنامه، این فرد با استفاده از تکنالوژی، زمینه مکالمات محرم فرماند‌هان و مسوولین شاخه‌ خراسان داعش را فراهم و تامین می ‌ساخت و در عین حال هسته‌ خاص جلب و جذب جنگجویان خارجی را با استفاده از تکنالوژی ایجاد و مدیریت می ‌کرد.

در عین حال، ریاست امنیت ملی می گوید که «علی محمد» مسوولیت اکمالات، انتقالات و لوژستیک شاخه‌ خراسان داعش را بر عهده داشت و در بخش انتقال کمک‌ های خارجی به آن گروه نقش مهمی را داشت.

در خبرنامه آمده است که این فرد باشنده اصلی شهر اسلام آباد بوده و در منطقه I10، جایی که تعدادی از افسران نظامی پاکستان زندگی می‌ کنند، بود و باش داشته است.

امنیت ملی می گوید که تحقیقات از این دو شخص به شمول اسلم فاروقی و سایر همکارانش جریان دارد و جزئیات تحقیقات بعداً با مردم افغانستان شریک ساخته خواهد شد.

پیش از این دولت پاکستان از دولت افغانستان خواسته بود که اسلم فاروقی را به این کشور واگذار کند که این درخواست با مخالفت کابل همراه شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *