امروز فهرست نهایی نامزدان انتخابات اعلام میشود

مسئولان کمیسیون رسیده گی به شکایت های انتخاباتی از حذف نام شماری از نامزدان ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی از این فهرست خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نادر محسنی، عضو و سخنگوی کمیسیون رسیده گی به شکایت های انتخاباتی گفته است که کار در مورد ترتیب فهرست نهایی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی به پایان رسیده است.

آقای محسنی افزوده است که این فهرست امروز به منظور اعلام برای مردم، به کمیسیون مستقل انتخابات فرستاده خواهد شد، سرانجام کمیسیون رسیده گی به شکایت های انتخاباتی تصمیم گرفت تا امروز فهرست نهایی نامزدان ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی را، اعلام کند.

اعلام فهرست نهایی نامزدان ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی پس از چهار روز تأخیر صورت می گیرد.

پیش از این، از فهرست نخستین نامزدان نزدیک به سیصد نامزد شورای های ولایتی و شانزده نامزد ریاست جمهوری حذف شده بودند؛ اما هنوز مشخص نیست که نام چند تن از نامزدان از این فهرست حذف خواهند شد.

کمیسیون رسیده گی به شکایت های انتخاباتی گفته است که شماری از نامزدان ریاست جمهوری که به فهرست نخستین راه نیافته بودند ، وارد فهرست نهایی خواهند شد و نام برخی از نامزدان از این فهرست حذف خواهند شد.

نادر محسنی گفته است که تغییرات در فهرست نهایی به وجود آمده است.

به گفته‌ی او، افرادی که با دلایل قابل قبول، کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی را قانع کرده اند، نام شان در فهرست نهایی درج خواهد شد، وی افزوده است، نامزدانی که شکایات قانونی در مورد آنان درج شده بود، پس از بررسی از فهرست نهایی حذف می شوند.

از سویی هم، فعالان مدنی در تأخیر چهار روزه برای اعلام فهرست نهایی نامزدان ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی فشارهای سیاسی را نیز، دخیل می دانند.

پیش از این، داشتن شهروندی خارجی و تکمیل نبودن اسناد نامزدان ریاست جمهوری دلایلی بود که سبب حذف نام های آنها از فهرست نخستین شده بود؛ اما به نظر می رسد که این موضوع در اعلام فهرست نهایی نیز مطرح خواهد بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *