امرالله صالح؛ کسانی که محافظان قیصاری را شکنجه می کند ملیشه متعلق به یکی از “مقامات” است  

امرالله صالح در پیوند به ویدیوی که در صفحات اجتماعی نشر شده و نشان می دهد افراد مسلح که لباس نظامی بر تن دارند به گونه فجیع افراد نظام الدین قیصاری را لت و کوب می‌کنند، می‌گوید آنان ملیشه های متعلق به یکی از مقامات است که از کابل به منظور انجام این کار اعزام شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، امرلله صالح، رییس پیشین امینیت ملی و رهبر روند سبز افغانستان در صفحه فیسبوک اش نوشته است که:« شکنجه وطن‌داران فاریابی ما توسط ملیشه های شخصی اعزام شده از کابل که لباس امنیت ملی را به تن دارند تکان دهنده و شرم آور است.»

امرالله صالح تصریح کرده است « قرار اطلاعات موثق ملیشه هایی که در ویدیو دستان زندانیان را می بندند و شکنجه میکنند متعلق به یکی از مقام هایی میشود که خاص از کابل بخاطر انجام این عملیات به فاریاب اعزام گردیده بود. در ویدیو به وضاحت دیده میشود که فرد مربوط به کماندو درین عمل فجیج و شرم آور دست ندارد و در گوشه ای ایستاده است. چهره هایی که شکنجه را انجام میدهند بدرستی و وضاحت قابل شناسایی اند.»

او همچنان گفته است که نباید از کنار برخورد ظالمانه که با هم‌وطانان فاریابی ما صورت گرفته است به سادگی بگذریم.

صالح گفته است که اگر این مسله به گونه‌ای جدی و دقیق بررسی نشود نیروی های امنیت ملی به ملیشه های شخصی اشرف غنی مسما خواهد شد.

در همین حال صالح با اشاره به بازداشت قیصاری از سوی حکومت وحدت ملی گفته است که یک حلقه بسیار عقده مند و حقیر با عمل فجیع غیر انسانی آدم های ضد طالب را شکنجه می کند.

این در حالی است که از روز گذشته(۲۲ سرطان) به این سوی ویدیو در صفحات اجتماعی به نشر رسیده است نشان میدهد افراد  مسلح که لباس نظامی به تن دارد به گونه فجیع افراد که گفته می شود محافظان نظام الدین قیصاری است را لت و کوب می کنند.

در ویدیو دیده می‌شود چند تن با دست های بسته و خون خون پر به روی زمین افتاد است و سه تن آنان ملبس به لباس نظامی می باشد که از سوی ۳ فرد مسلح که لباس نظامی دارد لت‌کوب می شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *