افزایش ناامنی در سرپل؛ ۶۰ مرکز ثبت نام مسدود شد

 مقامات محلی ولایت سرپل گفته است که ۶۰ مرکز ثبت نام رای‌دهندگان در مرکز و چندین ولسوالی این ولایت به دلیل افزایش ناامنی مسدود شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سخن‌گوی والی سرپل گفته است که ۶۰ مرکز ثبت نام رای‌دهندگان به دلیل افزایش ناامنی و تهدیدات بلند امنیتی بسته شده است.

ذبیح الله امانی سخن‌گوی والی سرپل افزود که از ۱۴۹ مرکزی که برای ثبت نام رای‌دهندگان در این ولایت فعالیت داشت به دلیل تهدیدات امنیتی ۶۰ مرکز در مرکز و ولسوالی های این ولایت بسته شده است.

در همین حال سخنگوی والی سرپل گفته است گروه تروریستی طالبان در چهار ولسوالی این ولایت فعالیت دارد که هیچ مرکز ثبت نام رای‌دهندگان فعالیت ندارد و ۱۵ مرکز هم در مناطق بسته است ک زیر تهدید بلند امنیتی قرار دارد و اگر امنیت تامن نشود امکان دارد تعداد زیاد مراکز ثبت نام رای‌دهندگان مسدود شود.

این در حالی است که کمیسیون انتخابات نیز از ناامنی در مراکز ثبت نام رای‌دهندگان ابراز نگرانی کرده مسوولین امنیتی را به تامین مراکز ثبت نام رای‌دهندگان تاکید کرده است.

ولایت سرپل در شمال کشور از ولایت های ناامن است که گروه های تروریستی طالبان و داعش فعالیت دارد و هر از گاهی فاجعه آفرینی می‌کنند و مردم را گروگان می ‌گیرند.

در همین حال گفته می شود که این گروه های تروریستی به باشندگان این ولایت هشدار داده اند که اگر در پروسه ثبت نام رای‌دهی اشتراک کنند و به این مراکز بروند از سوی آنان مجازات خواهد شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *