افزایش خشونت ها؛ ادامه روند رهایی زندانیان طالبان

با آنکه خشونت ها در کشور کاهش نیافته و در روزهای اخیر افزایش نیز داشته است، شورای امنیت ملی می گوید که روند رهایی زندانیان طالبان ادامه می یابد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی در نشست خبری امروز (۲۵جوزا) اظهار داشت که هیئت های فنی دو طرف با هم نشست خواهند داشت.

وی تاکید کرد که هیئت های مشخص دو طرف، فهرست زندانیان شان را بررسی کرده و بعد از آن روند رهایی دو هزار زندانی دیگر از سوی حکومت آغاز می شود.

بر اساس گفته های فیصل، شماری از زندانیانی که با پرونده حق العبدی (اتهام قتل) در زندان هستند، در این مبادله و روند، رها نمی شوند.

با آنکه برخی منابع در حکومت از آغاز گفتگوهای بین الافغانی خبر می دهند؛ اما سخنگوی شورای امنیت ملی بیان نداشت که زندانیان طالبان پیش از این گفتگوها رها می شوند یا بعد از آن.

بر اساس توافقنامه صلح امریکا و طالبان، رهایی پنج هزار زندانی طالبان از سوی دولت و یک هزار زندانی دولت از سوی طالبان، بخش مهم آن را تشکیل می داد که تا هنوز عملی نشده است.

مذاکرات بین الافغانی نیز که امریکا تلاش زیادی برای آغاز آن نمود، به دلیل عدم تکمیل روند رهایی زندانیان تا حال آغاز نشده است.

از سویی هم بعد از ختم آتش بس به مناسب روزهای عید فطر، یک بار دیگر خشونت ها در کشور افزایش یافته و طالبان مسلح به حملات شان در بخش های مختلف کشور ادامه می دهند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *