افزایش تلفات غیرنظامیان همراه با کاهش خشونت

دفتر نمایندگی سیاسی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) می گوید که در جریان سه ماه اول سال میلادی، بیش از ۵۰۰ غیرنظامی جان باخته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در گزارش امروز (۸ثور) یوناما آمده است که در سه ماه اول سال جاری میلادی، ۵۳۳ غیرنظامی به شمول ۱۵۰ کودک در درگیری‌ های مسلحانه در افغانستان کشته شده ‌اند.

در گزارش تلفات غیرنظامیان یک تلفات «سنگین» عنوان شده و آمده است که ۷۶۰ غیرنظامی دیگر نیز زخمی شده است.

یوناما تاکید کرده است که با توجه به تلاش ها برای توافقنامه صلح، انتظار می رفت که خشونت ها در کشور کاهش یابد؛ اما در جریان ماه مارچ سال جاری میلادی این خشونت ها به صورت نگران‌ ‎کننده ‌ای افزایش یافته است.

اما با وجود افزایش سطح خشونت‌ ها در ماه مارچ سال جاری، شمار تلفات غیرنظامیان در ربع اول سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته، ۲۹ درصد کاهش یافته و کمترین رقمی است که از سال ۲۰۱۲ به این سو از سوی یوناما ثبت شده است.

بر اساس این گزارش، عناصر مخالف دولت عامل ۵۵ درصد تلفات غیرنظامیان در ربع اول سال جاری میلادی عنوان شده که از این میان، طالبان مسلح عامل ۳۹درصد از تلفات غیرنظامیان و داعش و دیگر گروه ها، عامل ۱۳ درصد آن عنوان شده است.

همچنین نیروهای دولتی و حامیان آن نیز عامل ۳۲ درصد تلفات غیرنظامیان شناخته شده است.

نمایندگی سیاسی سازمان ملل متحد یک بار دیگر از طرف های درگیر جنگ افغانستان خواسته است که با توجه به شیوع ویروس کرونا، به جنگ خاتمه دهند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *