اعلامیه‌ جمعیت اسلامی افغانستان در پیوند به توزیع یکجانبه تذکره برقی از جانب ارگ ریاست جمهوری

بسمه تعالی

جمعیت اسلامی افغانستان، اوضاع موجود را برای توزیع تذکره برقی – با محتوا اختلافی کنونی آن- به سه دلیل مناسب نمی داند:
١- در آستانه انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی ها، کشور قبل از هر چیزی به وحدت و امنیت نیازمند است. توزیع تذکره برقی با محتوای اختلاف بر انگیز آن، بطور واضحی روندِ توجه مردم به پروسه ثبت نام را مختل مى سازد و انگیزه اشتراک در انتخابات را صدمه می زند.
٢- نیاز به درج هویت قومی اشخاص در شناسنامه نیست این کار جز اینکه میان باشندگان باهم برادر افغانستان تفرقه و جدایی بیفگند سودی به تثبیت هویت آنان نمی بخشد و نفس عنوان “تذکره تابعیت جمهوری اسلامی افغانستان” بر پایه قانون مصوب و موشح سال ۱۳۹۳ برای تثبیت هویت شهروندان افغانستان کافی و با بسیاری از شناسنامه های کشور های دیگر همخوان است.
٣- علاوه بر اینها، اکثریت قاطع نمایندگان مردم در شورای ملی، بر غیر قانونی بودنِ مفادِ شناسنامه که ارگ ریاست جمهوری به توزیع آن مبادرت می ورزد، تأکید نموده اند.
با توجه به این دلایل اقدام اخیر ارگ غیرقانونی، اختلاف برانگیز و به نفع دشمنان افغانستان است و برای جمعیت اسلامی افغانستان قابل پذیرش نیست.
جمعیت اسلامی افغانستان در چنین موقعیتی، بر اتحاد و همبستگی مردم تاکید دارد و با تأکید بر موقف قبلی خویش، از ارگ می خواهد که از اقدام که تفرقه در پی دارد احتراز کند.

ومن الله توفیق
شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان
– کابل

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *