اعضای مجلس سنا : برمک به این مجلس بی احترامی کرده است

شماری از سناتوران حاضر نشدن ویس احمد برمک، وزیر داخله را در جلسه استجوابیه مجلس سنا روز دوشنبه (۱۰ثور) را بی احترامی به سناتوران خواندند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،ویس احمد برمک، وزیر امور داخله کشور در نشست استجوابیه مجلس سنا که از یک هفته قبل فرا خواند شده بود روز گذشته حاضر نشد که این کار وزیر داخله خشم شماری از سناتوران را بر انگیخت.

گفته می شود وزارت داخله به ارسالی مکتوبی به مجلس سنا گفته که وزیر داخله نمی تواند به جلسه حاضر شود او در یک سفر رسمی به خارج از کشور رفته است اما شماری از سناتوران این کار وزیر داخله را بی احترامی به این مجلس خواندند و گفتند که مجلس آجندای نشست را یک هفته قبل ترتیب کرده به وزیر داخله اطلاع داده بود.

در همین حالی شماری از سناتوران وزیر داخله کشور به رفتار دوگانه با شورای ملی متهم کردند و مدعی شدند که وزیر داخله همه روزه در کمیسیون های مجلس نمایندگان میرود اما در جلسه ای استجوابیه ای که از یک هفته قبل فیصله شده بود حاضر نمی‌شود.

محمدعلم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا، در جلسه روز گذشته گفت که با آن که نا امنی بیشتر شده و حملات بر مراکز ثبت‌ نام رای دهندهندگان با گذشت هر روز بیشتر می‌شود و نگرانی مردم هم افزایش یافته است اما  مسوولین امنیتی و وزارت داخله پاسخ نمی‌دهند.

در همین حال گفته می شود که نماینده‌گان مجلس فیصله کردند که وزیر داخله و رییس امنیت ملی را یک بار دیگر در نشست یک شنبه هفته آینده‌ (۱۶ثور) فرا بخوانند تا به نگرانی های سناتوران در پیوند به افزایش ناامنی پاسخ بدهند.

ویس احمد برمک وزیر امور داخله کشور بارها از طرح امنیتی برای شهر کابل حرف زده است اما تا هیچ جنبه عملی نداشته است؛ این درحالیست که وزیر داخله تا حال در سه پست وزارت های مختلف انکشاف دهات، مبارزه با حوادث طبیعی و داخله وظیفه اجرا کرده است که هیچ یک از وزارت ها به یک دیگر ربط ندارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *