اعضای شورای ولایتی غزنی؛ نگران وضعیت امنیتی غزنی اند

اعضای شورای ولایتی غزنی؛ تنها کنترول ساختمان های دولتی در این ولایت به دست نیروی امنیتی است و این نیروی ها توانایی دفع حملات گروه طالبان را ندارد و احتمال سقوط این ولایت به دست گروه طالبان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اعضای شورای ولایتی غزنی گفت در صورت که حکومت مرکزی به اوضاع امنیتی این ولایت توجه نکند احتمال می رود که به دست گروه طالبان سقوط کند.

آنان گفتند که افراد گروه طالبان شب یک شنبه(۲۰ جوزا) بر چندین ولسوالی به صورت تهاجمی حمله کردند و که در جریان این حملات تهاجمی چندین پوسته امنیتی به دست آنان سقوط کرده است.

سخی زابلی، یکی از اعضای شورای ولایتی غزنی گفته است که شب گذشته بر ولسوالی های جغتو، ده‌یک، قره‌باغ و زنه‌خان حمله تهاجمی کردند به با نیروی های امنیتی درگیر شدند و در نتیجه این حملات چندین پوسته امنیتی به دست گروه طالبان افتاده است.

بر بنیاد گفته های این عضوی شورای ولایتی غزنی گروه تروریستی طالبان در تلاش است تا این ولایت را سقوط دهند و کنترول اش را به دست بگیرند.

زابلی با انتقاد از سیاست حکومت مرکزی در قبال ولایت غزنی بیان داشت که تغییر و تبدیل مقامات کدام دردی را دوا نمی کند و هیچ تاثیر بر وضعیت امنیتی این ولایت ندارد.

او هم‌چنان گفته است که دولت به جای تغییر و تبدیل، تشکیلات نیروهای امنیتی را گسترش دهد تا بتوانند در تأمین امنیت این ولایت مؤثر واقع شوند.

این در حالی است که قبل از این نمایندگان غزنی از افزایش ناامنی‌ها در این ولایت ابراز نگرانی کرده از حکومت خواسته بودند که در تامین امنیت این ولایت توجه جدی کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *