اظهارات ضد رسانه‌یی ملاامام مسجد هرات واکش نهاد های حامی رسانه ها را برانگیخت

دفتر ساحوی نهاد رسانه‌ی نی در هرات اظهارات ملا امام مسجد جامع گازرگاه هرات مبنی بر واجب خواندن جهاد علیه رسانه را نگران کننده خوانده و از حکومت خواسته است در این زمینه توجه کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، فضل الرحمن انصاری، ملا امام مسجد جامع گازرگاه هرات، در خطبه نماز جمعه هفته گذشته گفته بود که « جهاد علیه رسانه‌های افغانستان به اساس شریعت اسلامی روا است و کسانی که خبرنگاران را بکشند غازی اند.»

حامد مومن، مسوول دفتر ساحوی نی در هرات با ابراز نگرانی از اعلام جهاد در برابر رسانه‌ها و خبرنگاران از سوی عالمان دینی از مسوولین حکومتی خواسته که در این زمینه توجه کنند.

مومن میگوید که با پی‌گیری جدی این مسله آن را شورای ملی راجع کرده است و آنان نیز ابعاد این مسله را ره طوری جدی بررسی می کنند.

فایل صوتی که از سخنرانی فضل الرحمن انصاری نشر شد جهاد را علیه رسانه ها واجب خوانده و گفته است کسانیکه خبرنگاران را بکشد غازی است.

انصاری از سایر عالمان دین نیز خواسته است که علیه رسانه های افغانستان اعلام جهاد کنند.

این در حالی است که همواره از سوی عالمان دینی و نمایندگان مجلس علیه رسانه ها اعلام جهاد می شود طوری که چندی پیش  یکی از عضای مجلس نمایندگان نیز علیه رسانه ها و خبرنگاران اعلام جهاد کرده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *