اظهارات جدید اسکات میلر؛ برقراری ثبات در افغانستان بدون همکاری پاکستان مشکل است

جنرال اسکات میلر، فرمانده جدید نیروی خارجی در افغانستان در نشست روز سه شنبه (۲۹ جوزا) مجلس سنای آمریکا گفت در صورتیکه پاکستان برای برقراری ثبات در افغانستان همکاری کند استراتیژی جدید امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا نیز موفق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جنرال اسکات میلر، فرمانده جدید نیروی حمایت قاطع در افغانستان روز گذشته در نشست کمیته نظامی مجلس سنای آمریکا گفت که بدون همکاری پاکستان برقرار ثبات در افغانستان نا ممکن نیست اما سخت است.

جنرال میلر نقش مردم افغانستان را در تامین ثبات این کشور مهم عنوان کرد بیان داشت که  مردم افغانستان باید گردهم بیایند تا ثبات برقرار شود و روند صلح به رهبری مردم افغانستان است.

به باور این جنرال آمریکایی فشار های نظامی نمی تواند به تنهایی راه حل برای مشکلات افغانستان به وجود بیاورد او می گوید که در کنار فشار های نظامی باید به فشار های دیپلماتیک و اجتماعی متوسل شد.

میلر تصریک کرد در صورت که نیروی خارجی افغانستان را ترک کنند گروه های القاعد و داعش افغانستان را بی ثبات خواهد کرد و آمریکا نباید نیروی نظامی اش را به سرعت از افغانستان خارج شود ریزا با خارج شدن آنان افغانستان به بحران بزرگی رو برو می شود و کشور های روسیه و ایران در کنار پاکستان از طالبان حمایت خواهد کرد.

فرمانده جدید نیروی ناتو در حالی ازماندن نیروی نظامی آمریکا در افغانستان صحبت می کند که محمد اشرف غنی به تازگی گفته است که با شرط بیرون کردن نیروی نظامی خارجی از افغانستان با طالبان مذاکر کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *